onsdag 27 januari 2010

Jag hade ju tänkt börja träna igen

Det är hög tid att komma igång med träningen igen. Både för att jag vill det och för att jag behöver det. Idag var det tänkt att ske. Jag hade siktat in mig på ett step-pass, för det kändes taktiskt och bra att börja med det jag tycker är roligast - för att få sug efter mer och fortsätta av bara farten. Och jag hade dessutom lyckats få med mig en kompis som jag övertalat att börja träna på samma ställe som jag, och fått henne att lova att prova step med mig (mot motprestationen att jag går på yoga med henne).

Så det var ju typiskt att det skulle snöstorma just idag. Det har snöat och blåst som f-n hela dagen. Men ända tills jag var på väg hem var jag fast övertygad om att trotsa vädret och ta mig iväg till träningen. Men promenaden hem i snön fick mig att inse att det kanske trots allt var klokast att stanna inne ikväll och låta bilen stå kvar insnöad. Och om jag inte har tränat på så länge som jag gjort så kanske det inte är hela världen om jag kommer iväg idag heller. Fast nu kommer det ta ett tag innan jag har en ledig kväll och kan göra ett nytt försök. (Fast jag tycker iofs att det är positivt att jag håller mig busy i mitt nya Malmö-liv.) Men sen. Då jäklar.

Har vi hört det förut?!

Inga kommentarer: