söndag 26 september 2010

24 timmar för Rosa Bandet

Nästa helg ska Träningsglädje-Sara cykla för Rosa Bandet under Rosa Dygnet 2-3 oktober i Göteborg. Sara nöjer sig dock inte med att anmäla sig till en eller ett par timmar på spinningcykeln, nej Sara tänker cykla alla 24 timmarna själv. Men galenskapen utmaningen är inte slut där - hon har dessutom bestämt sig för att sitta på den cykel som har inbringat mest pengar till insamlingen för Rosa Bandet.

Målet är att samla in 24 000 kr, dvs 1000 kr för varje timme hon cyklar. Men jag tror personligen att hon kommer att få in mycket mer pengar än så. Jag tycker detta är ett fantastiskt initiativ, och jag tycker att Sara bör premieras för sina inspirerande idéer!

Därför har jag precis bidragit med de 500 kr som jag egentligen hade tänkt ge till ComHem. Och oj så mycket roligare det är att skänka pengar till någon som har gjort sig förtjänt av det, och där pengarna dessutom kommer att göra nytta. Löningshelgen är inte slut än, och jag hoppas att du också har några hundralappar över att skänka.

Här kan du läsa mer om hur du går till väga. Cykla lugnt Sara!



En liten videohälsning från Sara.

Inga kommentarer: