lördag 18 september 2010

7 månader till 30

Det första inlägget i denna bloggen såg ut såhär:

Då hade jag precis läst en inspirerande bok och döpte min nya blogg till samma namn som titeln på boken. Då hade jag nästan 4 år på mig. Resultatet har det blivit lite si och så med, och fokuset på bloggen har också skiftat lite under årens gång. Idag har jag bara 7 månader kvar. Men eftersom jag inte har för avsikt att krisa när jag närmar mig eller passerar de 30 så kanske det är dags att ta tag i det igen. Jag kanske inte hinner bli smal på 7 månader direkt, men jag kan ju komma en bit på vägen - och vad sägs om det här:

När jag fyller 30 ska jag vara lycklig!

Det låter inte så dumt det heller, eller hur?! Inte för att jag tror att jag per automatik blir lycklig av att bli smal(are), men det är ju i alla fall något som starkt bidrar till att kroppen mår bättre - och då tror jag också att knoppen mår bättre.

7 månader... hm... är det rimligt att tro att jag kan gå ner i snitt 3 kg per månad, om jag lägger manken till och bestämmer mig? 7 gånger 3 blir 21. Ska jag satsa på 20 kg? Ja, jag tror det. Give it a try. It's now or never. I alla fall om det ska ske innan 30. ;)

4 kommentarer:

emsut. sa...

Du klarar det. Och skulle det "bara" bli tio kilo så är det TIO KILO! :D

Träningsglädje sa...

att vara lycklig tycker jag är en bra målsättning, det handlar ju om mer än kilon! att fundera på vad man vill med livet är en fin utmaning och det kan man fundera på under många och långa promenader! :)

mormor sa...

Lycklig är väl en bra målsättning. Blir det sen några kilo mindre också blir det ju extra bonus.

Prralin sa...

Emsut - Absolut, alla kilon är välkomna. 10 kg är inte så bara det!

Träningsglädje - Ja eller hur, promenader är ju nästan som gratis terapi. Vet inte hur många kloka saker jag har formulerat i huvudet under promenaderna. (Synd bara att man inte har en rec-knapp med sig så att man kommer ihåg det när man kommer hem. ;))