lördag 25 september 2010

Ingen hockey

Ikväll hade jag för första och enda gången tänkt utnyttja de extra kanaler de första 14 dagarna på det nya kortet som Com Hem tyckte skulle funka som kompensation för mitt missnöje. Men när jag imorse startade boxen för att kolla vilken kanal kvällens hockeymatch skulle spelas på så hade jag inte längre tillgång till de "extra kanalerna", 11 dagar efter att jag fått det nya kortet.

Visserligen var det igår 14 dagar sen jag pratade med kundrelationsmannen på ComHem som så vänligt erbjöd sig att skicka ett nytt kort till mig och alltså återställa situationen till ruta ett, men om det på något sätt ska räknas som "kompensation" eller "erbjudande" så tycker jag inte det är okej att "14 dagar" i verkligheten bara är 11. Eller ja, 10, eller när extrakanalerna nu slutade funka...

Och gissa vad jag fick med mitt nya kort? En faktura på 45 kr. Varav 35 kr tillägg för pappersfaktura (jag hade e-faktura tidigare, men eftersom mitt tidigare abonnemang avslutades och jag fick ett nytt så försvann detta - och jag som kund drabbas alltså), och resterande är kortavgift för tiden 20-30 sep. Men avgift för 1-30 sep har jag redan betalat på mitt gamla kort. Som alltså stängdes av den 1 sep. Men det visste jag ju inte när jag betalade förra räkningen.

Summa summarum: Com Hem är ett skämt! Ett jävligt dåligt skämt. För jag vill faktiskt se hockey. Och min enda möjlighet att se hockey i min bostad är att ge mina pengar till detta skämtet, alltså Com Hem. Om de bara hade haft liiiite servicekänsla och kundtänk så var min intention att ge dem 500 kr/månad i minst 12 månader framöver, då jag hade överlagt med mig själv och till slut kommit fram till att mitt hockeyintresse är värt dessa pengar. Trots att det är betydligt dyrare än vad det var att ha säsongskort live på plats i Fjällräven Center (men billigare än att pendla 110 mil enkel väg till Övik för att se matcherna sen jag numera är bosatt i Malmö).

Men nej, alltså det går inte. Det talar mot alla mina principer att gynna ett företag som behandlar mig så dåligt. Även om det egentligen bara är jag själv som blir drabbad. Jag får inte se hockey. Och Com Hem skiter ju uppenbarligen fullständigt i mig, så om de får ha mig som kund eller inte spelar ingen roll för dem. Men jag ska göra allt som står i min makt att sprida mitt budskap...

Jag kommer dock tills vidare behålla mitt miniabonnemang på 39 kr/mån för att ha möjlighet att köpa hem nån match då och då. Jag hade ju den fantastiska turen att jag slapp få 12 månaders bindningstid på mitt nya kort som de vänligt nog kunde erbjuda mig. För jag hade ju redan betalt 12 månaders bindningstid på mitt gamla kort, som de avslutade utan min vetskap...
Det minsta de kunnat göra hade varit att ge mig några matcher gratis!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Nenny sa...

Vi har digitaltv (och internet och telefoni) från telia. Det finns massor av sportkanaler att titta på (man kan välja till massor med olika med kanaler) och det funkar faktiskt väldigt bra. Allt går igenom telejacket så inga speciella uttag behövs. Du kanske ska testa det istället. Kolla telia.se eller hör av dig om du funderar på det så kanske jag kan berätta mer.

Kram kram