torsdag 30 september 2010

Ikväll blir det hockey!

Kors i taket! Ikväll sitter jag bänkad framför tv:n. Modo-Timrå står på menyn.

Häromdagen blev jag nämligen uppringd av ComHem (igen), de hade läst att jag inte var så nöjd med att mina utlovade 14 dagar bara blev 11. Och beklagade detta (och resten av följetongen), och erbjöd sig att koppla på ett större kanalpaket till mig en månad gratis. Samma kanalpaket som jag alltså för ca 2 månader sen ringde till dem med avsikt att teckna för 12 månader framåt.
Missförstå mig rätt - jag uppskattar denna gesten från deras sida. Jag tycker bara det är synd (för deras egen skull) att den här typen av kundservice inte är något som kommer spontant från deras sida, något som de inte lärt sig eller något som inte finns i företagskulturen, utan att det är något som man som kund måste kräla efter. Jag tycker också att det är synd att de inte har lärt sig så pass enkel matematik som att om de hade bemött mig på ett annat sätt för 2 månader sen när vi hamnade i diskussion om 50 kr så hade jag (gladeligen) bundit upp mig för att betala 5856 kr till dem under ett år. Minst. Man behöver ju inte vara Einstein för att räkna ut att 5856 minus 50 hade varit en ganska bra affär för dem...

Av samma anledning som jag skulle tycka det var lite spännande att praktisera på Jysk så skulle jag också gärna vara en fluga på väggen under Com Hems introduktioner till nya medarbetare...

Nåja, jag är faktiskt inte så bitter som jag låter. Jag har bara svårt att förstå hur man inte kan förstå hur viktig kundservicen är. Och det gäller inte bara Com Hem, men de har ju bjudit på sig själva som ett ganska gott dåligt exempel. Jag tänker i alla fall njuta av ett antal hockeymatcher en månad framåt. Tack!

Tidigare i veckan pratade jag också med någon på Kundtjänst angående fakturan på 45 kr. Efter många om och men fick jag ju rätt i att jag redan hade betalt avgiften för september en gång. Därmed var det bara fakturaavgiften kvar, vilken kvinnan på andra sidan luren tyckte jag skulle betala. Men hon var faktiskt medgörlig när jag förklarade att om de inte hade tänkt ta betalt för det som jag redan hade betalt så hade det ju inte blivit någon faktura, och därmed inte heller någon fakturaavgift...

1 kommentar:

mamma sa...

ha ha man kan inte mer än skratta åt eländet, men njut du nu av matcherna, kram