tisdag 21 september 2010

40 min back

Efter fem dagar ligger jag 40 min back i promenadutmaningen. Så går det när man hoppar över promenerandet en dag och inte riktigt tycker sig ha tid att gå dubbelt dagen efter. Eller skyller på regnet. Igår blev det bara en kortare promenad i regnrusket, men idag sken solen istället - och snacka om att det var mycket mer folk ute idag!

Idag såg jag något jag aldrig sett förut på promenadslingan runt parken. Eller någon annanstans för den delen. Jag mötte en man som hade en hund i koppel i ena handen - och en golfklubba (!) i andra handen (jag är inte så haj på golf, men det var en rejäl klubba, gissningsvis en putter). Och jag ska villigt erkänna att jag vände mig om efter honom för att försäkra mig om att han inte tänkte använda golfklubban till att slå ner mig när jag gått förbi...

Det verkade han dock inte ha som avsikt. Vad som var avsikten med golfklubban förtäljer dock inte historien. Sen lugnade jag ner mig med att plocka lite "höstgodis" med mig hem.

2 kommentarer:

emsut. sa...

Vad fint det blev! Höstigt och mysigt :)

Nenny sa...

Skumt det där med golfklubban.
Ohh kastanjer. Då är det dags att gå ut och plocka och fylla Björnes skor. Muahahaha. =)
Kram kram