fredag 10 september 2010

Vältränade ögon?


Idag har jag varit hos optikern och kollat synen. Det visade sig att jag ser mycket bra, "nästan onormalt bra", på långt håll. Men på kort håll är ögonen lite ansträngda. Optikern gjorde en lustig jämförelse med att det är som att ögonen tränar situps när de jobbar för att ställa om mellan att se på långt håll och nära håll, men jag kommer inte ihåg så mycket mer av det hon sa än just liknelsen, så den blir inte lika lustig när jag försöker återge den... som du förmodligen precis märkte. ;)

Summa summarum tolkar jag det som att jag har vältränade (?) ögon, men att de behöver lite hjälp på traven för att kunna ta vilopauser mellan tränandet. Rekommendationen lyder terminalglasögon samt "bensinmacksglasögon" för hemmabruk...

1 kommentar:

Sara sa...

Men se där, du som tycker det är så snyggt med glasögon! ;)
O snacka om perfekt om du bara behöver ett par "bensinmacksglasögon" för typ 90spänn....
Om man ändå hade det så bra.... ;)