lördag 8 december 2007

Morgonstund har guld i mun

Det gäller att utnyttja dagarna maximalt när det är späckat schema... Vaknade kl 6 i morse och kände mig ganska pigg, eller iaf inte tillräckligt trött för att orka försöka somna om... och eftersom jag hade en ostädad lägenhet så passade det ju perfekt att gå upp o röja då! (hade tänkt göra det efter jobbet, innan julbaket men det skulle bli lite stressigt)

Så nu är det bara dammsugning och golvtorkning som återstår när jag kommer hem, tror nämligen inte att grannarna skulle bli lika imponerad av mitt städryck om jag satte igång dammsugaren på lördag morgon!

Ikväll blir det julbak och julfika för hela slanten, det ska bli jättemysigt för jag har inte julbakat på flera flera år! Men det här året bestämde jag mig för att ta mig tid, och jag hoppas det blir lyckat. På pappret (läs: receptet) ser det smarrigt ut, eller va tror ni om lussebullar, Rocky Road, chokladtryffel, knäckbräck och pepparkakor med laxröra?
Inte en nyttighet så långt ögat kan nå gissar jag! ;)

1 kommentar:

Mjölksyra sa...

vad mysigt med julbak! hoppas det blir massa gott!
får man kanske se bilder sen?

/Bille