onsdag 19 december 2007

Oj! Jul? Nu?

Det välbekanta svischet har slagit till igen. Nu är julen nära. Mycket nära.
Och en skön ledighet är också nära. Mycket nära. Men innan dess är det en del som ska fixas. Mycket som ska fixas.

Egentligen hade jag inte alls tid till det, men jag tog iaf en ledig dag i fredags och gjorde mest ingenting. Hade egentligen tänkt gå in på jobbet en sväng för att fixa några grejer, men taggade ner och intalade mig själv att de där kunderna inte dog om de fick vänta på svaret över helgen... så jag jobbade istället på att inte alls tänka på jobbet på hela helgen. Oj så skönt!
Och i måndags när jag tog tag i kunderna så hade de mycket riktigt inte dött under helgen... Men det var massor att göra, att en missad dag på jobbet kan göra så mycket... phu!

Och nu har jag två missade dagar bakom mig, för i måndags kväll flög jag söderut och har nu varit på en 2-dagars säljutbildning på Skogshem & Wijk på Lidingö. Intressant och givande, men lite småstressad känner jag mig för allt jag nu har att hinna med på jobbet imorgon... Imorgon är nämligen sista "hela dagen" innan allt ska vara avslutat och klart för årsskiftet (första gången jag är ansvarig inför ett årsslut och dessutom har jag måååånga bokningar som ligger halvklara...), detta eftersom att på fredag slutar alla mina kollegor kl 13 så jag blir ensam hela eftermiddag och måste då passa butiken och kan inte räkna med att hinna med så mycket annat. Och på lördag drar jag till Skåne!

Men det ska nog lösa sig, det brukar ju göra det!
Jag ska börja med att logga ner och gå till gaten så att jag hinner med sista planet hem ikväll... hoppas det går på tid så att jag slipper komma hem senare än 01 iaf, man ska ju trots allt vara pigg o fräsch imorgon bitti igen... ;)

Inga kommentarer: