söndag 9 december 2007

Mums filibabba

Måste säga att jag är imponerad av vårat julbakande igår. Trots att mitt kök inte är sådär jättestort precis och vi hade flera projekt på gång samtidigt så var vi grymt strukturerade och effektiva - och på bara några timmar hade vi massa smaskigheter färdiga!
Lagom till Ladies Night kunde vi sätta oss ner och bara njuta... :)

Allt lyckades utom chokladtryffeln, men den hade nog kunnat lyckas om vi gett den mer tid. Efter "ett par timmars svalnande" (som det stod i receptet) var den fortfarande rinnig och hyfsat svår att forma till bollar, men imorse efter en natt i kylen var den stenhård. Nån gång där mittemellan skulle man tagit den alltså. Men vi försökte iaf, och allt annat lyckades. Recept kommer under dagen...

Dagens TC-Push pass blir ganska välbehövligt med andra ord...

När det blev dags för servering insåg jag dock att jag inte äger något kakfat... och genast kom jag på en ny måste-ha-sak, det här snygga fatet! (julklappstips ;)

Inga kommentarer: