söndag 2 december 2007

Adventsmys

Äntligen får man köra julskivorna på repeat! Får jag rekommendera en julskiva så slår jag ett slag för Ainbusks "I midvintertid: en jul på Gotland", den hade jag kunnat lyssna på året runt om det inte varit för att folk tycker man är lite konstig som lyssnar på julmusik mitt i sommaren... men nu, äntligen!!

Har också hunnit med att adventspynta lite smått, och eftersom jag tycker det är så kul att se hur andra har det delar jag också med mig med lite bilder från mitt adventsmys. Se det gärna som en utmaning! ;)











Idag blir det bara mys för hela slanten... har bestämt mig för att inte göra nåt vettigt idag. Städa gjorde jag igår, diska har jag nyss gjort. Resten av dagen ska jag lägga mig på soffan, läsa tidning, lyssna på Ainbusk och titta på min adventsstjärna som jag tycker är så fin. Sen blir det skyltsöndag, luciakröning i kyrkan och dagen kommer att avslutas med en adventskonsert med Sonja Aldén i Pingstkyrkan. Har man inte börjat komma i julstämning efter denna dagen så blir det nog inget av den varan i år!

5 kommentarer:

Anonym sa...

fint :)!

Em Löfgren sa...

ååå vilka härliga myspysbilder!!

Mjölksyra sa...

Sååå fint!!! Underbart pynt!!! Och stor myskänsla!

/Bille

Puma sa...

oj så fint!

Prralin sa...

Tack tack! Extra mysigt nu när det regnar ute och all snön förvandlas till slask...