måndag 31 december 2007

Summering 2007

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Hmm... jo jag blev ju tillförordnad chef för resebyrån jag jobbar på, och fick därmed gå en massa kurser och utbildningar och försöka lära mig nya saker.

Höll du några av dina nyårslöften? Jag gav inga direkta löften, men en del "nyårsförhoppningar" - kommer utvärdering på dessa så småningom.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Min kusin fick sitt tredje barn i somras.

Dog någon som stod dig nära? Nej, tack o lov inte.

Vilka länder besökte du? Sverige, Turkiet (studieresa), Italien, Grekland & Kroatien (kryssning), Estland.

Är det något du saknat år 2007 som du vill ha år 2008? Tillfredsställelse i livet.

Vilket datum från år 2007 kommer du alltid minnas och varför? Här borde jag svara 14 april då Modo tog sitt efterlängtade SM-guld... men eftersom jag inte var på plats och upplevde det live så har den guldglädjen tyvärr aldrig nått mig. Men jag antar att jag kommer att minnas datumet ändå.
+ 11 februari...

Vad var din största framgång 2007? Framgång och framgång, men det får väl bli jobbet där...

Största misstaget? Kommer inte på nåt på rak arm (förutom att jag missade guldfesten då...).

Har du varit sjuk eller skadat dig? Inget allvarligt, lite småkrasslig o småskavanker hit o dit.

Bästa köpet? Hmm... vad har jag köpt för spännande saker i år då tro?! Kommer inte på nåt annat än spinningskorna.

Vad spenderade du mest pengar på? Resor fram och tillbaks över vårt avlånga land skulle jag tro.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Minns inte något riktigt hallelujamoment.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag har försökt jobba på att vara gladare, men jag har fortfarande en lång väg kvar att gå...

Vad önskar du att du gjort mer? Levt i nuet och bara varit. Sagt nej lite oftare.

Hur tillbringade du julen? I stugan hos mormor o morfar med närmsta släkten. Precis som det ska vara.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Tror inte att jag hatar nån...

Bästa boken du läste i år? Dåligt minne vad gäller lästa böcker, med tex Stieg Larssons böcker.

Största musikaliska upptäckten? Upptäckt och upptäckt, men här får jag väl räkna in mina studier av Lars Winnerbäck.

Något du önskade dig i julklapp och fick? Ja, bla pengar till nya träningsskor, tavlor, gummistövlar, pilatesboll, pajformar och nytt stekjärn.

Något du önskade dig men inte fick? Inget speciellt.

Årets bästa film? Kommer inte på någon på rak arm.

Vad gjorde du på din födelsedag 2007? Var på kryssning med mormor och morfar, på min födelsedag besökte vi Santorini.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, den där känslan av tillfredsställelse med livet...

Hur skulle du beskriva din stil år 2007? Stil och stil, jag är ju inte direkt någon modeikon. Men året som gått har jag faktiskt för första gången i mitt liv (sen jag var liten...) börjat använda klänningar igen, och trivts bra med det. Så det får väl bli min stil 2007 då.

Vad fick dig att må bra? Fritzen.

Vilken politisk debatt engagerade dig mest? Tyvärr är jag fortfarande helt ointresserad av politik, jag trodde det skulle komma "på köpet" som vuxenpoäng när man blev äldre, men dit har jag inte nått än...

Vem saknade du? Släkt o vänner.

De bästa nya människorna du träffade? Har mest träffat nya människor genom jobbet, intressant förvisso men inga livskamrater direkt...

En värdefull läxa du lärt dig i år? Ta vara på vad du har och gör det bästa av situationen.


Gott nytt 2008!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År!! Hoppas det blir ett fantastiskt sådant!

Em Löfgren sa...

låter ändå som om du haft ett bra 200!! hoppas 2008 blir ännu bättre!! =)

Anonym sa...

Gott nytt år och god fortsättning. Kram Moa.

Prralin sa...

Caroline: Gott nytt år till dig också!

Emliscious: Nytt år nya möjligheter! :)

Moa: Tack så mycket - detsamma till dig!