tisdag 2 december 2008

Glöggmys i söndags


Det blev inget julbak i helgen som planerat, men väl lite improviserat glöggmys utan hembakta lussekatter (som var tanken). Istället serverades det Blossas blåbärsglögg (som smakade bra, men inte blåbär), pepparkakor med laxröra och ädelostkräm (var för sig alltså), provencalska ostsnittar, baconstekta dadlar, Hemköps torra lussebullar och förstås skumtomtar.

Dadlarna var en hit som kommer att provas igen! Resten av mina idéer tar jag med mig till Skåne, och hoppas få julbaka ordentligt där istället. Längtar!

2 kommentarer:

emve sa...

Ååh, det ser riktigt härligt ut!

Men jag har svårt att ha "geggs" på mina pepparkakor. Vill inte ens ha ädelost :P

Prralin sa...

Em - Japp det var nice! Jag är inte heller så förtjust i gojjs på pepparkakorna, men man måste ju prova sig fram. :)