söndag 7 december 2008

Mycket mera onödigt vetande

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa? Hmm... 4 tror jag.
Vilken svordom använder du mest? Fan (skulle jag tro)
Äger du en Ipod? Nope men väl en mp3 (som i princip bara används när jag är på resande fot)
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Beror på hur dags jag börjar jobba, men nån gång mellan 06.00 och 07.30 oftast.
Hur många resväskor äger du? Oj, många - i olika skick. Slängde nog nån i flytten, men tror jag har 4 st kvar.
Använder du flip flops även när det är kallt ute? Ehh nej.
Var köper du dina matvaror ifrån? Olika, det beror på om jag är gåendes eller liftar med nån som har bil. Men jag är otrogen vad gäller affärer - ICA, Hemköp eller Coop.
Skulle du hellre ta bilden än att vara med på bilden? Helst bakom kameran. Helst ny kamera. :)
Vilken var den senaste filmen du såg? Alldeles nyss: Shrek 3 på Canal Plus First (första filmen jag ser sen jag skaffade Canal Plus, bättre sent än aldrig...)
Har någon av dina vänner barn? Japp, men tyvärr ser man inte så mycket av vännerna längre sen de fått sina barn. Man är ju inte med i barnvagnsmaffian eller lämplig för parmiddagarna. ;)
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Beror på hur mycket jag vann, men kanske lite nya möbler; soffa, tv, fåtölj och nåt att ha på väggarna. Om det var mycket pengar skulle jag säga upp mig från jobbet, flytta söderut och köpa mig en lägenhet. :)
Har någon någonsin kallat dig lat? Vore konstigt annars, jag är ju lat!
Tar du medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nej.
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Tror att Brolles skiva ligger kvar, men har inte lyssnat på den sen i september inför att vi skulle på spelning med honom...
Föredrar du vanlig mjölk eller chokladmjölk? Dricker inte mjölk speciellt ofta, men då blir det vanlig iaf.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan? Nope, fast skitsnack kanske räknas som hemlisar?
Vad åt du till middag? Räknas pepparkakor och popcorn?
Använder du huvtröjor? Det händer.
Kan du vissla? Hjälpligt.
Har du någonsin deltagit i en demonstration? Inte vad jag kan minnas.
Vem var den senaste som ringde dig? Mamma.
Vilken är din favoritattraktion på ett nöjesfält? Ingen!
Tror du folk pratar bakom ryggen på dig? Alldeles säkert. Med tanke på hur mycket skit som pratas om andra i min närvaro kan jag bara gissa hur mycket som pratas om mig i min frånvaro.
Vilket riktnummersområde befinner du dig i? 0660.
Tittade du på tecknat när du var liten? Japp, och det gör jag gärna fortfarande. :)
Hur stort är ditt närmsta köpcentrum? Hmm vet inte vad som räknas till köpcentrum?
Hur många syskon har du? En syster.
Vilken film kan du alla replikerna till? Ingen.
Äger du några band-t-shirts? Nej, tror inte det.
När flög du senast? Hem från Skånelandet i mitten på november.
Hur många stolar står runt ditt köksbord? Fyra, snygga men opraktiska.
Läser du för skojs skull? I perioder, när jag tar mig tid att bara vara. Vilket jag tänker göra under julhelgen - längtar!
Pratar du några andra spFetråk? Engelska, och lite tyska.
Diskar du din egen disk? Det är ingen annan som gör det iaf...
Har du gråtit offentligt? Minns inte, men inte omöjligt.
Har du en stationär dator eller en laptop? Laptop.
Försöker du alltid lära dig nya saker? Oftast ja, men just nu skulle det vara rätt skönt att bara kunna pausa och jobba med det man kan.
Vill du ha några tatueringar eller piercingar? Nope.
Kan du kasta macka? Tror inte det.
Har du någonsin varit på Jamaica? Nej.
Vem har du med på bio? Den som vill följa med mig...
Vem var din favoritlärare? Hmm... minns inte.
Vad har du för väder? Det har varit helt ok väder idag, några minus och snön ligger kvar.
Skulle du någonsin kunna tänka dig att dejta någon med mycket tatueringar? Ja.
Har du en blogg? Jo.
Vilket var ditt favoritämne i gymnasiet? Matte och tyska tror jag, och datorkunskap eller vad det kan ha hetat...
När sov du senast på golvet? Det var nog sist jag sov över hos Mimmi, i somras kanske?
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Fler än jag gör, eftersom jag inte fungerar...
Äter du frukost dagligen? Just nu är det lite si och så, men i vanliga fall absolut, jag kan längta efter frukosten redan kvällen innan. :)
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Mmm jobbdagarna är det.
Hamnade du ofta i trubbel för att du pratade under lektionerna? Nej, snarare tvärtom.
Vilken är din favoritfrukt? Ananas och apelsin.
Har du provat GI-metoden? Jag har ätit en del "GI-mat" men inte följt det som en "metod", men det funkar ju för många. För min egen del känns det dock mer intressant att få in en rutin på mat överhuvudtaget än att hålla på och krångla med kolhydraterna. Det är inte där skon klämmer om man säger så...
Hur gammal blir du din nästa födelsedag? 28.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Jo ganska.
Tror du på liv på andra planeter? Vet inte, har inte lagt så mycket tid på att fundera ut en åsikt om det. Men spontant tror jag nog inte det.
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Arg vet jag inte, men upprörd eller besviken kanske...
Tror du att gud är en man eller kvinna? Jag tror inte på Gud, men om Gud funnits skulle jag mer tro på en man än kvinna.
Vad var det senaste du åt? Popcorn.
Hur valde dina föräldrar ditt namn? Vet faktiskt inte.
Gillar du senap? Äter det i princip bara till "korv i bröd" och till julskinkan/prinskorvarna.
Vad säger du till dig själv när allt blir svårt? Inget, är bättre på att peppa andra än mig själv.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Nej.
Sover du på sida, mage eller rygg? Alla!
Har du någonsin köpt något från ebay? Nope.
Tycker du om att krama folk? Har aldrig varit speciellt kramig, men visst är det trevligt med en kram då och då.
Skulle du säga att du är trendig? Nej.
Äger du en digitalkamera? Japp, men vill ha en ny...
Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars? Just det ja, Star Wars-filmerna skulle jag ju kolla in. Kanske kusinerna vill uppdatera mig på detta under jullovet?
Stör det dig om någon säger att de ska ringa, men inte gör det? Ja, det stör mig överhuvudtaget att folk säger att de ska göra si eller så, och så blir det inget av det. Bättre att hålla tyst då...
Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta? Oj, många, typ alla...
Tycker du om dig själv? Nej. Och därför har jag väldigt svårt för att låta någon annan göra det också. Men jag är medveten om det, och vet att det bara är jag själv som kan göra nåt åt det. När jag får tid...
Vad är du allergisk mot? Inget, vad jag vet.
Får du dåligt samvete efter att du ätit kött? Nej.
Om du hade varit född av motsatt kön, vad hade du hetat? Karl-Otto. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja du Karl Otto gav mej ett gott skratt av igenkännande,
och Petra, ja en klasskamrat till mej för "tusen" år sen, hade en kusin som hette Petra , jag har nog alltid haft det i huvudet även om "min dotter skulle heta Viktoria", efter henne i High Chaparall, ni vet vem Hi Hi, men det namnet dög inte åt dej, vårt barn skulle heta något inte som alla andra hette och som inte blev något annat typ mia osv, därför Petra ett av de finaste flicknamn jag vet, så nu vet ni det. kram på dej

Anonym sa...

förresten Karl Otto fick ju hästens föl heta som föddes i samma veva 1981