onsdag 10 december 2008

Julbordet avklarat och uppätet

Julbordet ikväll får tre stjärnor (PPP) av fem, det var gott och trevligt men saknade "det lilla extra". Tex lite julmysstämning - eller information kring det pågående europamästerskapet i curling som beskådades (och betalades för) i samband med julbordandet.
Och köttbullar som liknar studsbollar ger aldrig något överbetyg...

Men nu har jag fått min dos av julbord och kan sluta tjata om det!

Nu är det bara 5 dagar kvar... och jag håller på att längta ihjäl mig!
Idag har jag verkligen varit sååååå nära att kasta in handduken flera gånger. Jag har mitt "tyvärr men nu pallar jag inte mer-tal" klart i huvudet inför utvecklingssamtal med chefen på tisdag i Stockholm... och om bara lördagens invigningsfest kunde vara över och jag kunde få släppa jobbet för en sekund, så vore jag såååå glad.

Jag ska inte påstå att jag jobbar i motvind, men jag kan heller inte påstå att jag blir speciellt uppbackad av mina kollegor när vi ska försöka göra något "utöver det vanliga butiksarbetet" - och ibland undrar jag om mina kära kollegor tror att jag hittar på aktiviteter bara för att det är roligt att jäklas med dem? Tanken har antagligen inte slagit dem att det kanske är så att det borde ligga i allas intresse att försöka driva byrån framåt, och kanske testa nya saker för att hitta nya kunder, om vi ska ha några jobb kvar i framtiden - och kanske framför allt i dagens bistra tider. Det är nu som agnarna sållas från vetet, eller vad man nu brukar säga...

Men som sagt, om 5 dagar tänker jag skita i allt!


Japp jag vet att jag är en dålig chef som inte kan engagera mina medarbetare - och det är en del i vad jag hoppas få sagt på tisdag, jag kanske helt enkelt inte är rätt person på rätt plats och kanske är det jag som ska budgeteras ut 2009...

6 kommentarer:

emve sa...

Åh vad jobbigt det måste vara att känna att du inte är på "rätt" plats! Du är säkert en jättebra chef men för din egen skull kanske det är dags för förändring?

Anonym sa...

Håller med. Jag tror också på förändring!
Kram

Anonym sa...

Du är säkerligen rätt person på rätt "post" men kanske på fel plats eller i fel sällskap. Ingen chef är bra som chef i alla sammanhang. De kanske tagit dina ord på annat allvar om du kommit "utifrån"? Det är jättejobbigt det där:/ Utifrån dina egna ord låter det snarast som om det är de andra som har svårt att se sin roll och sitt ansvar utanför det nödvändigaste nödvändiga. På samtliga arbetsplatser bör faktiskt samtliga anställda ha förstånd att se till helhetens bästa, för sin egen skull inte minst. Ifall andra inte sköter sitt jobb kan det nämligen sluta med att JAG blir av med mitt! Orättvist möjligen, men så ser verkligheten ut...

Anonym sa...

KLASSIKER: "Den här historien handlar om fyra personer. De kallas Alla, Någon, Vem-som-helst och Ingen. Ett arbete skulle utföras och Alla trodde att Någon skulle göra det. Vem-som-helst hade kunnat göra det, men Ingen gjorde det. Någon blev arg, därför att det var Allas uppgift. Alla trodde att Vem-som-helst kunde göra det men Ingen insåg att Alla skulle strunta i det. Det hela slutade med att Alla skyllde på Någon, när Ingen gjorde vad Vem-som-helst skulle kunna ha gjort."

Anonym sa...

jag hoppas att du får lite vila från jobb och lite julmys i Skåne så kankse det nya året blir lättare att tackla. välkommen till Skåneland för att fira jul, kram

Prralin sa...

Em - Japp förändring måste det bli, vi får se hur det blir...

Nenny - På nåt sätt ska det bli förändring, men först ska jag ha jullov! :)

Maria - Jag citerar föreläsaren på gårdagens ledarskapsutbildning "människor är inte inte bra eller dåliga, människor är olika".