tisdag 30 december 2008

Summering 2008

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag blev utsedd till chef för resebyrån "på riktigt" och fick således företräda jobbet på diverse nya jaktmarker... spännande men energikrävande...
Update efter påminnelse från pappa: Åkte motorcykel för första gången i mitt liv.

Höll du några av dina nyårslöften? Gav inga löften, men hade några förhoppningar. Dessa har det inte gått så jättebra med, jag gick ut hårt och sa att 2008 skulle bli bästa året i mitt liv so far! Njaaa inte riktigt. Men jag är inte sämre än att jag bryter ihop och kommer igen - 2009 klingar bra i mina öron. ;)
Tjejmilen var ett av de mätbara målen, och jag var ju anmäld och klar, men en jobb-kickoff kom tyvärr emellan... Däremot borde jag förstås inte ha låtit detta hindra träningen inför milen. Men som sagt, nya tag...

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Japp, Sofie fick en flicka.

Dog någon som stod dig nära? Nej, tack o lov inte.

Vilka länder besökte du? Sverige, Thailand (studieresa), Turkiet (semester) och Norge (studieresa med Hurtigruten). Tror inte det blev fler länder faktiskt?

Är det något du saknat år 2008 som du vill ha år 2009? Tillfredsställelse. Både med mig själv och med livet.

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas och varför? Det enda datum jag kan komma på såhär på rak arm är 4 nov. Dock inte pga valet i USA, utanför att #9 la skridskorna på hyllan... men tack vare det kommer jag ju också ihåg valet i USA, min första politiska milstolpe. ;)

Vad var din största framgång 2008? Framgång och framgång, men det får väl bli jobbet där...

Största misstaget? Att inte prioritera mig själv och mitt välmående.

Har du varit sjuk eller skadat dig? Ingen fysisk sjukdom, men jag har verkligen inte tagit hand om mig själv och det har ju gått ut över fysiken.

Bästa köpet? Ja det är ju inget köp, men jag räknar ändå in lägenhetsbytet här tror jag.

Vad spenderade du mest pengar på? Mitt hem/inredning etc och resor fram och tillbaks över vårt avlånga land.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Minns inte något riktigt hallelujamoment.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag har försökt jobba på att vara gladare, men jag har fortfarande en lång väg kvar att gå...

Vad önskar du att du gjort mer? Levt i nuet och bara varit. Sagt nej lite oftare. Tagit bättre hand om mig själv.

Hur tillbringade du julen? Tillbringade så mycket tid jag kunde i stugan hos mormor och morfar tillsammans med den närmsta släkten, precis som det ska vara!

Hur firade du in det nya året? I Stockholm med goda vänner. Planerar att se musikalen Footloose, äta gott och titta på fyrverkerier från Skansen.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Försöker låta bli att hata.

Bästa boken du läste i år? 2008 har varit ett dåligt läs-år för mig faktiskt, men jag svarar på frågan med vilken som är den senaste boken jag läst istället - och det blir Vart är du på väg och vill du dit? av Christer Olsson. Rekommenderas!
Ah! Måste ju förstås slå ett slag för boken om Magnus Wernblom också. :)

Största musikaliska upptäckten? Inga nya musikaliska upptäckter för mig 2008 tror jag... eller ja, jag borde ju iofs kunna räkna Mamma Mia! The movie till denna kategorien? En efterlängtad och alldeles underbar film!

Något du önskade dig i julklapp och fick? Jajamensan; nya sängkläder, Abba CD-box, Mamma Mia-filmen, 3-årsdagbok, sista Stieg Larsson-boken, pengar som ska bidra till inköp av längdskidor mm.

Något du önskade dig men inte fick? Nej, tror inte det.

Årets bästa film? Mamma Mia! och Sex and the City-filmen.

Vad gjorde du på din födelsedag 2008? Fick bläddra tillbaka i kalendern och i bloggen för att komma ihåg... och kom fram till att jag gjorde inget speciellt alls. Jag var stressad och på dåligt humör. ;P (bra sammanfattning av hela året faktiskt)

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, om jag tagit hand om mig själv istället för att låta mig förfalla!

Hur skulle du beskriva din stil år 2008? Stil?

Vad fick dig att må bra? Bara-varandet i stugan.

Vilken politisk debatt engagerade dig mest? Tyvärr är jag fortfarande helt ointresserad av politik, jag trodde det skulle komma "på köpet" som vuxenpoäng när man blev äldre, men dit har jag inte nått än... (har inte blivit klokare det senaste året heller)

Vem saknade du? Släkt o vänner.

De bästa nya människorna du träffade? Har inte träffat så många nya människor, jag har haft nog med att orka med mig själv...

En värdefull läxa du lärt dig i år? Ta vara på vad du har och gör det bästa av situationen.

Gott nytt 2009!


Andra bloggar om , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar ha varit ett bra år!

Puma sa...

tur att det kommer nya år - man kan alltid ta nya tag med saker och ting man inte är riktigt nöjd med.

Anonym sa...

Hoppas att du får ett riktigt Gott Nytt 2009!! Sikta mot himlen så når du åtminstone till grantopparna ;)
Kramar från oss på Backarna
PS Du har gjort något under det gångna året som du aldrig gjort förut - åkt motorcykel - hälsar pappa

Anonym sa...

Gott Nytt År! :-) 2009 kör vi så det ryker, visst? :-)

Anonym sa...

Gott Nytt Träningsår!!

Prralin sa...

Aleya - Kul med en ny kommentator, välkommen! :)

Puma - Ja skam den som ger sig, det är bara att bryta ihop och komma igen...

Backarna - Tack för påminnelsen, minnet har aldrig varit min starkaste sida...

Ofelia - Självklart, nytt år nya möjligheter - det kan ju inte misslyckas?! :)

GymGlam - Tack, och detsamma till dig!