lördag 13 december 2008

Imorgon är en annan dag

... men inte den där lugna ta-igen-sig-dagen som jag planerat, och behövt. Det ska packas och förberedas inför att jag på måndag direkt efter jobbet drar iväg och är borta nästan 3 veckor...
Jag hade planerat att ta sovmorgon, fixa lite hemma, tvätta och packa, och inte gå på hockeyn - utan bara vara. Ett julmarknadsbesök var planerat, utan stress...

Men så ringde Saxnäsgården och bjöd in mig till deras loge på hockeyn imorgon då de är "Matchens företag", för att muta diskutera konferensresande och -bokande. Jag har under mina dryga 7 år här uppe aldrig tidigare blivit bjuden på hockey (till skillnad från mina icke-hockey-intresserade vänner som blir bjudna mest hela tiden) - så jag kunde ju inte gärna tacka nej.

Jag måste bara vänja mig vid tanken att jag ska representera resebyrån ute bland folk såhär, det känns lite ovant. Men kanske lika bra att vänja sig, om man nu ev ska tuffa på och orka jobba på att skapa sig ett namn (genom jobbet alltså) i stan... :)

Så istället för att ta en lugn eftermiddag och kväll hemma för mig själv, så ska jag traska iväg till hockeyn, 2 timmar före matchstart, och se glad ut...

3 kommentarer:

Anonym sa...

ah så det blir loge för dig i morgon... Trevligt! Men nu tycker jag att både du o jag blivit bjudna på hockey ett antal gånger iaf men man kanske tänker olika. Du kommer fixa att representera resebyrån galant!! En bra match med 3 poäng får vi hoppas med.

Anonym sa...

Det blir säkert bra! Snart är du ju ledig i alla fall!
Kram

Prralin sa...

Sara - Ja det gick ju bättre för mig än för Modo iaf...

Nenny - Det gick finemang, blev tom bjuden till Saxnäs på nyår (men eftersom jag har andra planer fick jag tyvärr tacka nej), och nu har jag ju fått mitt efterlängtade jullov! :)