lördag 6 december 2008

Ny mobiltelefon sökes

När jag ändå är i sökes-farten, kan jag lika bra passa på att efterlysa mobil-tips också - det står ju också på min to do-lista... Idag har jag en Nokia 6131, som har varit mig mycket trogen men även här känns det som att det snart är dags att Fetbyta. Jag har alltid haft Nokia, men är inte rädd för att prova något nytt - mot bra rekommendationer! :)

Jag är ute efter en snygg, smidig och bra mobiltelefon. Jag vill också ha en hyfsad kamera och viktigt: bra knappar! Alla mina Nokia-telefoner har skämt bort mig med stora sköna knappar som är "lättskrivna" - inte minst den här 6131:an som är helt grym på den fronten. Jag är lite inne på att prova en Ericsson (efter många påtryckningar), men de allra flesta sådana jag har sett har osköna knappar. Antingen är de små eller hårda, eller både och. Jag vill att tummen ska kunna vandra ostört och utan att skada sig för att skriva sms... :)

Jag använder min mobil mest till att skriva sms och ringa kortare samtal. Jag vill också kunna ta lite kort med den (dock inte ersätta den "riktiga kameran", men det vore kul om det gick att ta hyfsade bilder iaf), ev surfa lite och mobilblogga.

Som sagt, användarrecensioner och tips mottages mer än tacksamt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

köp ingen samsung bara, mitt enda råd...