söndag 14 december 2008

Sugen på lussebullar

Lucia-dagen passerade igår utan att jag ens tänkte på vad det var för dag... Ingen Lucia i sikte (förutom ett litet Lucia-tåg som skred genom affären där jag var och köpte mer glögg igår - fast just då kändes det mest som ett stressmoment "flytta er, låt mig komma fram, jag har bråttom...") och inte en endaste lussekatt så långt ögat kunde nå.

Inte ens nån Fritz-katt, han fick nämligen åka hem till Sara häromdagen. Jag har nog med att orka med mig själv, jag orkade inte ta hand om två katter (mamma Selma var också här) också... Det låter ju löjligt när man säger det, men det krävdes faktiskt en riktig kraftansamling för att orka ge dem mat och städa efter dem... så de fick åka på jullov några dagar i förväg, och jag fick några dagars kattfritt. Lyxigt eller tråkigt?

2 kommentarer:

emve sa...

Det blir desto mysigare med katter sen efter jul :o)

Prralin sa...

Em - Absolut, mys-fritzen! :)