fredag 5 december 2008

Mera onödigt vetande

Ja jag erkänner, jag är ett hopplöst fan av sånthär onödigt vetande... det är perfekt tidsfördriv en fredagkväll när man har tråkigt. :)

1. Vad är klockan? 22.19
2. Ditt namn? Petra (efternamnet rimmar på Prralin - mitt eget namn på mig själv när jag var liten var enligt dem som minns Patrrrrralin :))
3. Smeknamn? Räknas "skåningen"?
4. Piercings? Nope.
5. Ögonfärg? Typ blå.
6. Födelseplats? Ystad BB. Fet
7. Favoritmat? Hmm... ärligt talat smakar ingenting just nu.
8. Någonsin varit i Kalifornien? Nej, tyvärr.
9. Någonsin tapetserat något med toalettpapper? Konstigt nog; nej.
10. Älskat någon så mycket att du börjat gråta? Jo.
11. Varit med i någon bilolycka? Nej.
12. Krutonger eller baconbitar? Vet inte...
13. Favoritdag på veckan? Beror på hur man ser på saken... hela veckan längtar man efter helgen, dvs fredag kväll och lördag, för att "man ska göra det", och sen kommer helgen - hur kul var det? Då sätter bortlängtan in. Vad gör jag här? På jobbet känner man att man gör nån nytta och att det man gör har en mening iaf, men hemma i sin ensamhet känner man sig inte så viktig. På söndagkväll har man ångest inför jobbveckan, men när man väl sen kommer till jobbet på måndag så känns det ju som det är där Fetman hör hemma. Äh jag vet inte, jag gillar och ogillar alla dagar lika mycket. :)
14. Favoritrestaurang? Har ingen favorit.
15.Favoritsport? Brukar alltid svara hockey på denna frågan, men det kanske är dags att tänka om och fråga sig om det fortfarande är det? När var jag på en hockeymatch och hade roligt senast?
16. Favoritdrink? Jag kan ungefär lika mycket om drinkar som jag kan om nobelpristagare.
17. Favoritglass? Mmm... länge sen man åt glass nu ju... vaniljglass med jordgubbar kanske?
18. Walt Disney eller Warner Bros? Vet inte vad som är vad...
19.Favorit snabbmatrestaurng? Donken eller Max - same shit different name?
20. Vilken färg har din sovrumstapet? Grå.
21. Hur många gånger kuggade du på teoriprovet? Inte en enda!
22. Vem fick du ditt förra mail ifrån? På jobbet: från chefen...
23. Vilken affär hade du valt att övertrassera ditt kreditkort på? Vill inte gärna övertrassera, men med pengar på kontot hade jag gått loss på ett antal inredningsbutiker! :)
24. Vad gör du oftast när du är uttråkad? Har tråkigt, och längtar bort.
25. När går du och lägger dig? Nånstans mellan 22-24 oftast.
26. Vem kommer att svara på detta e-mail först? Pass.
27. Vem av dom du skickat detta e-mail till kommer inte att svara? Pass. Allvarligt talat, varför måste dessa frågor alltid vara med?!
28. Vilket tvprogram missar du inte? Bygglov.
29. Senaste person du gick ut och åt middag med? När åt jag middag senast kan man ju fråga sig istället?
30. Ford eller Chevrolet? Heja GunFetsan.
31. Vad lyssnar du på just nu? Fredag hela veckan på tv.
32. Vilken är din favoritfärg? Har ingen riktig favvo just nu. Jo kanske rött. Mörkt rött.
33. Hav eller flod? Hav!
34. Hur många tatueringar har du? Ingen.
35. Har du någon gång kört slut på bensinen? Inte med bilen.
36. Katter eller hundar? Fritz!
37. Klockslag när du blev färdig med det här mailet? 22.43.

Nu är det läggdags, lite jobbande återstår imorgon innan det blir helg. Men längtar jag eller inte, det är frågan? Just nu - ja. :)

Godnatt!

1 kommentar:

emve sa...

Bra tidsfördriv men det var en lååång lista ;-) Är för trött för att hänga på!