torsdag 28 maj 2009

Alla dessa to do-listor

- Nytt körkort uthämtat - check
- Träningskortet uppsagt - check
- Bredbandet uppsagt - check
- Fast telefoni uppsagt - check
- Kollat hemförsäkringen för att kunna säga upp den när jag skriver mig hos mamma tills vidare - check
- Kollat möjlighet att hyra ut lägenheten i andra hand - check

Jag velar väldigt mycket fram och tillbaka angående lägenheten, ska jag säga upp den eller inte? Försöka hyra ut den i andra hand eller inte? Om jag skulle få för mig att flytta tillbaka till Övik igen tror jag att jag skulle vilja bo just här. Eller inte? Törs man lita på nån man inte känner att hyra i andra hand? Törs man lita på att man hittar nån att hyra ut den till?
Eller ska jag helt enkelt bara säga upp den så att jag klipper banden och bestämmer mig på riktigt?

Ska jag säga upp den bör jag göra det imorgon så att mina tre uppsägningsmånader löper lagom tom augusti då jag planerar att flytta...

6 kommentarer:

Sara sa...

både jag och grabben har hyrt ut våra lägenheter i andra hand. grabben har gjort det till okända och när han hade folk som kom och såg den så såg han till att välja ut en som gav honom en bra magkänsla. det funkade skitbra och de gick ut och drack öl ibland. jag valde bort att hyra ut min till en kompis kompis för hon verkade för besvärlig. ville borra, ville ändra och greja. magkänslan sa stopp - detta kommer bli problem. i stockholm är det lätt att hyra ut i andra hand - förmodligen är det skillnad hos dig??

emve sa...

Å jag måste också fixa nytt körtkort snart. Hur kan det redan ha gått 10 år?? Jag fattar ingenting.

Vi ska snart flytta vi också... håller på och säger upp både det ena och det andra. Det är en del att tänka på.

Det är svårt att råda i lägenhetsfrågan... Hyr du ut den så är ju som sagt ansvarig för att hyran kommer in ändå. Och vill den som hyr flytta ut måste du kanske fixa ny hyresgäst och åka upp för att visa den och så. Jag har varit i samma sits och valde att säga upp min lägenhet den gången. Det är skönt att kunna börja på nytt utan att ha sånt kvar att oroa sig för!

Om du vill flytta tillbaka till ö-vik så hittar du säkert en lägenhet då! :o)

Nenny sa...

Svårt att säga. Finns ju för och nackdelar med båda. Det kan nog bara du själv avgöra. Det blir säkert bra hur du än gör tror jag...

Kram

Ps. Du frågade om jag var intresserad av en liten utmaning för några dagar sen. Vad hade du tänkt dig i så fall? Gått ner i vikt eller motionerat mest? Eller nåt annat. Kanske kan bli kul! :)

Prralin sa...

Sara - Skulle tro att det är lite större tryck på lägenheter i Stockholm än i Övik, men samtidigt tror jag inte det skulle vara omöjligt att få den uthyrd. Bra hyra, bra läge, och bra standard. Den som lever får se!

Em - Jag fattar inte heller hur det kan ha gått 10 år. Det var ju alldeles nyss??!

Nenny - Nå, vad säger du... är du med??

mamma sa...

förstår att det är mycke beslut, känns härligt att räkna ner dagarna till ditt nya liv, speciellt då det innebär att vi i fortsättningen kommer att få träffa dej oftare, jag längtar, kram

Maria sa...

Du kan ju sätta in en annons i ÖA och skriva att du hyr ut till "skötsamma personer med goda referenser" eller dylikt. Kring höstkanten brukar det ju komma in en del "önskas hyra" artiklar...