måndag 4 maj 2009

"Släkten är värst"

Man undrar ju, hur svårt kan det vara att boka en resa?
Om man dessutom är resesäljare till yrket?

Jo, fråga dina resesäljarkollegor. Svårt! Att skicka kunder kors och tvärs över halva jorden är inga problem. Men när du ska boka till dig själv. Ja som sagt, hur svårt kan det va...

Nåja, det blev iaf en resa till slut. I början på juni blir det Kreta en vecka, avresa från Stockholm lämpligt i samband med att jag "ändå är där" på ledarskapsutbildning.


Att jag sen missade betala in i tid på den första bokningen jag gjorde, inte fattade hur jag skulle logga in på arrangörens hemsida (alltså jag förespråkar absolut inte internetbokning, men agenterbjudandet som vi fick skulle tvunget bokas där), blev avbokad, inte visste om det var mig eller sajten det var fel på, fick böna och be om att jag skulle få tillbaka resan, och fick det med hälsningen "Jo tack, jag vet precis vad du menar när det gäller oss själva och våra egna resor, hur svårt kan det va?"... ja, det är en annan historia. Släkten är värst.

Lesson learned: Resor ska bokas på resebyrå, inte på internet. :)

2 kommentarer:

mamma sa...

jag blir riktigt avundsjuk, men hoppas naturligtvis att ni får det skönt och trevligt, trots att inte jag är med denna gången :)
kram

Prralin sa...

Vi ska göra vårt bästa!