onsdag 6 maj 2009

Rätt eller fel

För en vecka sen sa jag upp mig telefonledes efter ett kort samtal med min chef som satt på Ålandsbåten på väg till helgledighet. Vi har diskuterat min plan på att flytta (och alltså sluta) i flera månader, men jag känner inte att "de" tar nån action och på allvar börja söka efter en ersättare = de räknar med att jag kommer vara kvar tills det löst sig. Men jag sa nu att jag behöver ha något att planera efter, om jag tex ska börja plugga i aug så vill jag ha hunnit flytta i lugn och ro innan dess. Chefen tyckte att "ja men vi håller ju på", visst men på vilket tidsperspektiv? Några funderingar till utbyttes och jag avslutade med "men bra, då säger vi 2 månader från idag", och sen lät jag henne fira helg i lugn och ro. (jag visste inte att hon tagit långhelg när jag ringde, så det var ofrivillig störning i ledigheten)

Sen dess har jag inte hört ett knyst från henne. Jag har iofs inte sagt upp mig förr så jag vet inte hur det funkar, men jag hade kanske förväntat mig någon form av uppföljning och inte minst början till planering för hur vi ska lösa situationen här...? Vad är planen? Finns det nån plan?

Kanske är det ett tecken på att det var helt rätt beslut?

Inga kommentarer: