söndag 17 maj 2009

Vann rätt låt?

Bild från aftonbladet.se

Den obligatoriska frågan "dagen efter".

Poängrekord och (höga) poäng från alla länder, då är det ju inte så mycket att snacka om. Visst vann rätt låt!
Jag tyckte att ganska många låtar var bra, och var inte speciellt förvånad över att det inte gick bättre för Sverige. Jag gillade tex Norge, Island, Turkiet, Ukraina och Finland. Om jag inte minns helt fel.

Planen igår var att försöka göra något "trevligt med kollegorna", något som vi bara pratar om och pratar om men som aldrig blir av. Vi är bara tre stycken kollegor, men ändå lyckas vi aldrig få till det när alla kan. Hur svårt kan det va?
Men just eftersom vi bara är tre så känns det dumt att två gör något tillsammans utan den tredje, det blir liksom en så stor "del" som inte är med.

Men igår strundade vi faktiskt i det. Vi bestämde ett datum, bjöd in "alla" men blev bara två. Jag och Anki (plus Ankis barn och vår praktikant) hade hur trevligt som helst. Jag tycker det är jättesynd att vi inte tagit oss i kragen och gjort något tillsammans tidigare, bara för att den tredje inte kan/vill... Men bättre sent än aldrig. Anki är en person jag kommer sakna!

Idag: Sunshine on the balcony! :)

2 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Den var väl inte superdålig, det fanns mååånga låtar som var betydligt sämre än Norges bidrag. Sedan var det ju roligt att Norge vann - tänk vilken fest det är over there idag ;)
Ha en skön dag i solen på balkongen!

Prralin sa...

Bumbi - Tack, det blev en mycket härlig dag på balkongen! Sol och ledighet, då kan det inte misslyckas... :)