onsdag 20 maj 2009

Besked om jobbet

Jag missade ett samtal på mobilen i förmiddags när jag hade en kund i butiken, från ett för mig okänd mobilnummer. När jag kollade upp numret såg jag att det var från företaget som jag var på intervju hos i Malmö för ett tag sen. Så jag ringde upp, men då fick jag istället inget svar.

Blev upptagen med jobb några timmar till, men sen när jag gick hem kom jag att tänka på att eftersom jag missade det samtalet och det nu är långhelg (för alla andra utom mig) så får jag säkert inget besked förrän på måndag. Suck. Att vänta är ju så kul.

Men när jag kom hem så hade jag faktiskt fått ett mail. Att de dessvärre hade gått vidare med annan sökande. Phu. Jag kände lättnad. Jag tolkar det som att det var rätt besked för mig.

Att både säga upp sig och tacka nej till ett jobb i dagens konjunktur vore kanske att utmana ödet lite väl mycket. (och eftersom jag inte blev erbjuden jobbet så slipper jag ju bekymret med att ta beslut om jag ska tacka ja eller nej till det)
Jag känner att jag vill hinna flytta i lugn och ro samt vara ledig i sommar innan jag hoppar in i något nytt projekt...

2 kommentarer:

mamma sa...

det var väl bra, att du slipper tacka nej menar jag, kram på dej

Sara sa...

Så skönt att du slipper fundera över det... Om du ska tacka ja eller nej. Kram