onsdag 20 maj 2009

Snabba puckar

Det är inte alltid jag kan anklagas för att "få tummen ur". Men å andra sidan går det väldigt snabbt ibland. Som idag.

I eftermiddags när jag satt och slösurfade så ramlade jag över en KY-utbildning i Malmö; Kreativ marknadsföring, som jag fastnade för. Dessvärre gick anmälningstiden ut 15 maj. Men vafan, det går ju alltid att chansa... så två timmar senare hade jag läst på om utbildningen, författat ihop ett personligt brev och meritförteckning, sprungit (okej... gått) till jobbet och skrivit ut ansökningshandlingarna, sprungit vidare (okej igen, fortfarande gått...) till posten för att hinna lägga brevet på lådan så att det kommer iväg innan helgen.

Eftermiddagsdvalan i soffan förvandlades plötsligt till både hjärngympa och rask promenad. Det är mycket möjligt att ansökan bara hamnar i papperskorgen eftersom den kommer in för sent, men å andra sidan så har jag iaf försökt.

Det där jag skrev i personliga brevet om att jag är kreativ och driftig, det är inte alltid det bara är dravel iaf... ibland blir det verkstad* även för mig.


*Mycket snack och liten verkstad, ni vet...

2 kommentarer:

emve sa...

Håller tummarna att dina papper inte kastas bort!

Prralin sa...

Em - Tack! Den som lever får se...