söndag 4 oktober 2009

Distansutbildningar sökes

Nu är det (redan) dags att söka kurser inför vårterminen, om det nu skulle vara så att man är sugen på att plugga då också (läs: om jag inte har hittat något jobb än...). Jag ska bläddra igenom katalogerna från Malmö Högskola och Lunds Universitet för att se vad de har att erbjuda.

Men jag skulle också vilja kolla utbudet över distanskurser (gratis sådana, inte de som kostar typ 39.000 kr för en termin...). Ni som pluggar på distans - var hittar ni distanskurserna? Söker ni på varje skola var för sig eller finns det nåt bra "samlat" ställe att söka på?

Jag är intresserad av något som "ligger i tiden" eller som har med ledarskap, utveckling, marknadsföring, kommunikation, inredning/design eller något annat spännande att göra.
Öppen för förslag helt enkelt - tips mottages tacksamt!


Andra bloggar om: , , , ,

3 kommentarer:

Keron sa...

Jag skulle nog sökt via studera.nu och gå in på studera på distans...

Åsa sa...

Jepp. Jga har studerat på distans, då var det netuniversity.se , men såg nu att de hänvisar till https://www.studera.nu/ där kan du söka på ett visst område/kurs/program för alla skolor

Prralin sa...

Vad smarta ni är! :) Jag hade inte en tanke på studera.nu - tack!