måndag 26 oktober 2009

Strulande mobilt bredband

Igår eftermiddag när jag satt med projektgruppen och filade på det sista på hemtentan så dog mitt mobila bredband. Jag höll tummarna för att det skulle ha återuppstått tills idag, men så verkar inte vara fallet. Det finns väl aldrig något riktigt bra tillfälle att tappa internet (vadå beroende?), men det är ju extra typiskt att det dör precis när jag har allt tentamaterial i min dator och lovat att maila det till mina projektmedlemmar så att de kan få läsa igenom det i lugn och ro hemma för att sedan kunna maila in det ikväll innan deadline...?

Som tur är har jag ju en teknisk och modern mormor som inte bor så långt bort, så jag fick kila över till henne och låna hennes mobila bredband istället så att tentan kom iväg!

Nu är mitt mobila modem på väg på reperation och jag fick låna ett fungerande lånemodem av Telia så länge... tack för det!

1 kommentar:

mormor sa...

glad att jag kallas teknisk, men jag står gärna till tjänst om du sköter det tekniska