måndag 26 oktober 2009

Stöveljakt

Eftersom årstiden med stormsteg går mot stöveltider har jag de senaste veckorna varit på just stöveljakt. Även om jag inte har kroppsformen som smickras speciellt väl av byxor instoppade i stövlarna, så kan det ju faktiskt varit lite trevligt med ett par snygga stövlar till klänning eller kjol då och då...

Men det är inte så lätt att hitta det man söker. Inte när det man söker ska både passa mina feta vader, inte ha nån klack (jag är ingen klackmänniska) men inte heller vara för klumpiga, vara lite fina men inte för fina (läs: helst se ut ungefär som de jag redan har, och tycker väldigt mycket om, men sjunger på sista versen....), kunna användas både till vardag och fest, och helst passa plånboken också.

Det där med vaderna är det största problemet, om vi säger såhär så har det inte direkt funnits någon anledning att tänka på alla de andra kriterierna eftersom jag inte ens hittat några som passat. Jag har sökt med ljus och lykta i massor av butiker både i Stockholm och i Malmö. Förra veckan kom jag in i en Ecco-butik där jag helt plötsligt hittade 3-4 par som passade. It was like heaven! Trots att inga av dem kostade under 1500 kr...

Efter mycket provande och funderande (beslutsångest vad är det?!) fick ett par åka med hem på öppet köp. Men efter lite mera provande hemma också kändes de lite "för fina" för mig. Det kändes som att jag var lite väl uppklädd. Dessutom var de några centimeter för höga i skaftet för att jag skulle gilla dem riktigt. Så idag fick de åka tillbaka, de var lite för dyra för min studentplånbok för att inte kännas helt hundra.

Och bara en timme senare hade jag hittat ersättarna! Gissa var?! På Coop Forum av alla ställen... (är det inte ironiskt så säg?!) Trots att en del i min omgivning kallar mig för skotokig så måste jag säga att jag nog aldrig har kollat på ett par skor inne på Coop Forum faktiskt. Men idag var jag i en butik som jag aldrig varit inne i tidigare och helt enkelt pga att jag gick vilse så hamnade jag i skohörnan... och där hängde de; snygga, passande - och billiga! De fick åka med hem!

Jag förväntar mig ingen superkvalitet från Coops skoavdelning, men om de håller en halv säsong är jag nöjd... ;)

Ganska okej för att vara från Coop, inte sant?!

3 kommentarer:

mamma sa...

mycke snygga kanske tom skulle kunna passa mej, jag tänkte om du tröttnar på dom

Sara sa...

Vilket fynd! Riktigt snygga... O perfekt att dom var billiga med. Nä är inte det första stället man letar skor på nä...

Nenny sa...

Ja ibland hittar man fynd på de mest konstiga platser. =) Riktigt snygga var de. Hoppas de håller också!!
Kram