måndag 12 oktober 2009

Vad ska jag bli när jag blir stor?

11 lådor har visserligen blivit uppackade, men jag måste erkänna att jag har lite svårt för att koncentrera mig på det jag ska göra. Jag är otålig och blir irriterad när jag inte vet var jag ska ha saker och ting direkt. Dessutom ogillar jag verkligen allt som rör packning (och uppackning), så det är inte direkt klackarna i taket här...

Men något annat som också ska göras den här veckan (senast den 15 okt närmare bestämt) är ju att söka kurser till vårterminen. Jag har ju fått för mig att jag vill jobba med marknadsföring och därför lära mig mer om detta (jag jobbade lite med marknadsföring på resebyrån + att jag läste en distanskurs i somras), och har hittat ett par 7.5- eller 15 p-kurser att läsa på distans på högskole-/universitetsnivå. Men det är grundkurser och kanske inte så givande för mig?

Men imorse läste såg jag en annons i Sydsvenskan från Sälj & Marknadshögskolan om en ettårig KY-utbildning till Kvalificerad säljare/marknadsförare som ges i Malmö med början i december. Det kanske skulle vara något!

Därför undrar jag om det är någon som har erfarenhet av Sälj & Marknadshögskolan, antingen egen erfarenhet, via bekanta eller kanske i egenskap av arbetsgivare?

Tänk om man ändå hade vetat vad man vill blir när man blir stor... :)



Andra bloggar om: , , , ,

3 kommentarer:

Träningsglädje sa...

yes på min arbetsplats hade vi en praktikant från sälj/marknadshögskolan och om jag inte minns fel så kom praktikanten från övik...

jag vet inte hur bra den är, min känsla är att du är lite överkvalificerad (att du egentligen kan det där ändå)? men kanske har jag fel. och det är rätt najs att ha papper på vad man kan!

Kattis sa...

vi har väl en i vår bekantskapskrets som gått utbildningen fast på två år om jag har rätt för mig. Hör med Jonas om det är typ samma sak (fast du är smartare så du behöver bara ett år ;-)

Prralin sa...

Träningsgjädje - Överkvalificerad, jo man tackar! :) Men det kan nog ligga nåt i det, att jag egentligen kan mycket av det där redan men å andra sidan kan det vara lättare att övertyga en arbetsgivare om jag har det "på papper".... Hmm, nåja söka kan man ju alltid iaf!

Kattis - Ja jag kom ju på det, att det måste vara nåt liknande som Jonas läst. Har inte funderat på att den utbildningen fanns i Övik, men jag har kanske inte varit så sugen på att plugga de senaste åren heller. :) Ett år är mer lagom än två iaf. Men som sagt, söka kan man alltid...