söndag 4 oktober 2009

Skidpremiär

Ja det kanske är dags att boka träningslägret inför Tjejvasan redan nu? :)

Det finns ju de som på allvar tror att jag nu efter Lidingö Tjejlopp ska haka på Tjejklassikern och ladda för Vasan i vinter... Tjejklassikern i sig har jag inget emot (tvärtom är det något som jag själv har pushat på sen några år tillbaka och försökt få med mig nån på, och när väl nån bestämmer sig för att haka på så är det när jag är i sämsta möjliga form både fysiskt och psykiskt, så därför bangade jag Vansbrosimmet i somras som de andra tjejerna startade med, men nu efter Lidingö så har jag ju chansen att haka på...), men skidåkning är verkligen inte min grej.

Det finns nog ingen gång jag känner mig så livrädd som när jag har skidor under fötterna. Och det händer inte så ofta. Som tur är. Slalomskidor har jag nog stått på max en handfull gånger, och längdskidor knappt två händer fulla. Förrförra vintern åkte jag längdskidor ett par gånger och tyckte faktiskt att det var ganska trevligt, men efter förra vinterns försök till litet träningsläger i Solberg så kom skräcken tillbaka.

Ge mig en nedförsbacke och du får se en likblek Prralin. Typ som den ensamma vita chokladen i mitten av en Aladdin-ask, omgiven av massa stöddiga mörka typer...

2 kommentarer:

Kattis sa...

du vet vad jag har sagt, jag vet spår med OBETYDLIG nivåskillnad. Våga komma hit och testa så ska vi nog komma över skräcken gemensamt. Jag lovar att vara pedagogisk... =)
Kram

Prralin sa...

Kattis - "Obetydlig nivåskillnad", hmm det är bäst jag gör ett besök när det är barmark först för att kolla om vi ser på samma film! :)