söndag 18 oktober 2009

Ladies Night, soffa och grannar



Det blir Ladies Night på lördag ändå! Tydligen har det släppts extra biljetter och jag har precis varit och haffat fem stycken. :) Ser fram emot att få nåt annat än plugg eller flyttkaos att tänka på för en kväll...

På bilden skymtar förutom det allmänna flyttkaoset även soffan som äntligen kom på plats igår. Ett billigt Blocket-fynd att ha så länge tills jag bestämt mig för vad jag "egentligen vill ha" (jag sålde ju min gamla soffa innan jag flyttade från Övik för att slippa ha den med i flyttlasset...), tung som ett as. Men ganska skön, och stor nog att använda som extrasäng.

Så ja, nu kan jag börja ta emot långväga besök också! *hint hint*

Jag har redan märkt att det bor två tveksamma (men som det verkar, oförargliga) karlar i huset och jag blev faktiskt lite fundersam när en av dem tidigt igår kväll satt i trappuppgången och halvsov och sluddrade, omgiven av stinkande fimpar och ölburkar...

Men alldeles nyss träffade jag på en annan granne nere i tvättstugan, och hon var väldigt trevlig och undrade om det var jag som var den nyinflyttade och hälsade mig välkommen. Jag nämnde att det visst var någon som hade fest i trappen igår, och då sa hon att när hon sett det så hade hon tänkt att det var trist för den nyinflyttade att se det första helgen, för det är inget som har hänt tidigare sen hon flyttade in i våras iaf. Hon sa att det var ett trevligt område och att damen som bodde i min lägenhet tidigare hade varit något av "polis" i trappuppgången och såg till att alla skötte sig, så jag och min nya granne kom överens om att vi skulle hjälpas åt att ta över den rollen. Nu känns det lite bättre, nu vet jag iaf att jag har en ordentlig granne i huset. Precis dörr i dörr dessutom. Och hon har också katt. (Vad nu det har med saken att göra.)

Grannen, du förstår väl förstås att det är skillnad på granne och granne?! :)

3 kommentarer:

Kattis sa...

Ja, riktiga GRANNAR växer inte på träd..:) Men skönt med en vettig iaf, tvättstugebesöken på långis brukade ju bjuda på motsatsen.(alla dårars paradis)
Har hejat på en del av mina grannar,kan dock inte uttala mig ännu om status på dem...Men jag har ju en väldigt nära granne i rummet intill o han är ju mestadels vettig... ;-)

Sara sa...

Jag fatta hinten... Kommer på en gång - eller nästan iaf.
Ska testa soffan i veckan! :)

Sara sa...

O föresten, blir skoj med Ladies Night med såklart!! :)