onsdag 7 november 2007

Statusprylar?

En intensiv 2-dagars i Umeå. Arbetsrättsutbildning, information från ekonomi, marknad, regionschef och massa annat. Själv kände jag mest att jag var där för att "lyssna och lära", och visst har det ploppat upp många idéer men frågan är hur mycket man kommer ihåg när det väl kommer till kritan...? Jag vet inte hur många utbildningar, kurser, möten och nya intryck som pressats in i min lilla hjärna den senaste tiden, det börjar verkligen kännas som korvstoppning...
Men, jag har ju aldrig sagt att jag är proffs på det här - förutsättningarna är att jag ska göra mitt bästa och se hur långt det räcker!

Efter att ha tragglat på som mammaledighetsvikarierande butikssäljare i ett drygt år utan att ens få ett eget visitkort, sitter jag här nu och har helt plötsligt fått både visitkort, företagskort och mobiltelefon! Man blir ju helt nervös...
Jag har fortfarande svårt att identifiera mig med titeln "resebyråchef" som det står på visitkortet, men eftersom det är det som motsvarar mina arbetsuppgifter så är det väl bara att gilla läget...

Träningsvärksstatus: Det var riktigt länge sen jag hade sån här ordentlig träningsvärk, kanske ett tecken på att det var hög tid att ändra träningsschemat lite. Det börjar släppa nu, men tyvärr har jag istället fått en stel och ond nacke. Att bara sitta rakt upp och ner (och lyssna) gör mig mycket mer spänd än att sitta still framför en dator och jobba hela dan. Det är dags att boka massage... snart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

resebyråchef jo jag tackar det är min dotter det, gissa om det gör din mamma stolt, det gör det även utan visitkort, men men det finns så mycket i dej så bara visa dom kramizar

Anonym sa...

Inte illa med visitkort där det står resebyråchef. Du är duktig o kämpar på o gör ditt bästa. Vet att du klarar det! Förstår dock att det är en massa information att komma i håg ja.
Massage låter härligt!! Jag har faktiskt också funderat på att boka tid för det framöver. Kram