söndag 4 november 2007

Summering v 44

V 44 gick ungefär enligt planerna, i fredags prioriterade jag bort promenaden mot att ta mig tid att storhandla, laga mat och bara ha en lugn kväll. Men - jag har ju för sjutton styrketränat två gånger den här veckan! Med beröm godkänt för mig själv! =)

Och som Kattis sa, de bits ju faktiskt inte de där maskinerna... även om de ser lite läskiga ut. Idag var det ett TC Push-pass på planeringen, men det lades om till att jag var med på spinningen 30 min och sen körde vi i styrketräningsdelen.
10 min jogging på crosstrainer, sen styrketräning a la 1 ryggövning, 1 bröstövning, 1 benövning, 3 axelövningar och mage på boll. 3 x 15 på allt. Avslutade med att för första gången våga mig på ett löpband, körde ca 10 min varav hälften rask promenad och hälften jogging.
Jag är helt grön på jogging men har bestämt mig för att ge även det en ärlig chans, så tips på hur man kommer igång sakta men säkert mottages tacksamt.

Summa summarum, nästan 3 tim på gymmet en söndag eftermiddag, dessutom med trevligt sällskap!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hänger gärna med på lite styrketräning!! Torsdag skulle passa för mig.