söndag 4 november 2007

Utmaning: Tjejmilen 2008!

Idag har jag förutom crosstrainern också vågat mig på löpbandet för första gången, det var lite läskigt men gick ju ganska bra till slut ändå. Och alltså, nu gäller det att smida medans järnet är varmt - nu jäklar ska jag bestämma mig för att komma i löpform!
Jag har aldrig varit något fan av jogging eller löpning, men jag vill bli det. Och nu när jag inte längre är livrädd för alla maskinerna på gymmet, så tänkte jag ta tillfället i akt att träna igång löpning så försiktigt under vintern för att till våren när det börjar bli varmare ge mig ut i verkligheten.
Mål: Tjejmilen 2008!

Jag är inte helt säker på att jag lyckas få med mig någon "hemifrån", men Felicitas har avslöjat att hon ska dit, och vad säger ni - visst är det fler som är sugna?! ;)

Härmed utmanar jag alla bloggläsare som är intresserade att hänga på; förutom något att träna för och se fram emot så skulle det ju också vara fantastiskt roligt att träffas eller hur?!

PS. Anmäler man sig till Tjejmilen senast den 8 nov får man dessutom en funktionströja på köpet!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, en rolig träningsblogg till att lägga till favoriterna! Jag kommer att följa dig och din träning. Självklart är jag med på Tjejmilen 2008. Sprang år 2002 eller 2003 (minns inte) och var då helt grön på löpträning. Nu borde det gå liite bättre :)

Keep up the good work!

Anonym sa...

oj, vad peppad man blir! Men jag vet inte om jag vågar anmäla mig...jag har aldrig sprungit 1 mil, men jag vill så gärna så gärna.

Prralin sa...

Leen > Tack - och välkommen!

Bille > Jag är som sagt ingen "springare" jag heller, har sprungit Vårruset en gång och Tjejmilen en gång för några år sen, annars har jag bara lunkat några kilometer här o där mer eller mindre motvilligt. Men om man vill så går det eller hur?! Framför allt om man redan nu sätter upp ett mål som man har ganska lång tid på sig att träna inför! Tänk på saken, o hoppas du hakar på Tjejmilen, det vore kul att ha nåt att träna inför "tillsammans"! :)

Anonym sa...

Ska vi hjälpas åt att komma i löpform?? Jag vill gärna hänga med på tjejmilen. Var så skoj sist. Peppa mig att komma igång med träningen också är du snäll. Vill så gärna men lättare när nån drar lite i en... ;)

Veronica sa...

Gillar din blogg!! =)
Hoppas det är ok att jag länkar!?

Puma sa...

Kul kul!! Jag hejar på dig! (Löparskorna bits inte, de är bara lite tjuriga ibland...)

Felicitas sa...

Nu har jag också anmält mig, bra att du tipsade om datumet! =)

Anonym sa...

Ja det vore ju roligt att testa.

Prralin sa...

Puma > Nej jag tänkte det, eftersom styrketräningsmaskinerna inte bet mig så kanske inte löpbandet gör det heller? Ibland måste man vara lite wild and craz och chansa här i livet!

Felicitas > Då ska jag bara komma ihåg att anmäla mig själv också... =)

Anonym sa...

inte illa. det kommer att gå kanon!

Anonym sa...

Vad sugen jag blev på att utmana mig själv att springa tjejmilen. Älskar utmaningar, men då gymmet och promenader är mer min visa så har jag inte sprungit mer än ett par steg i mitt liv. Frågan är alltså om det är möjligt. Ska verkligen fundera på saken. kul och följa din blogg!
emelie

Anonym sa...

Jag är sugen... Sprang Lidingö tjejlopp i år... Men vill testa tjejmilen också!