söndag 12 juli 2009

Cykeltur utan bästa förutsättningar

Fick för mig att kombinera nytta (träning) med nöje (hälsa på mormor & morfar) idag, och ta cykeln de 2 milen till stugan.
2 mil på cykel är ju egentligen inte så farligt.

- Om man inte är extremt otränad.
- Om man inte har en cykel som man aldrig cyklat på förr. (En cykel som visade sig ha tre väldigt tunga växlar. Och breda däck som vägrade rulla av sig själv, fick tom trampa i nedförsbackarna.)
- Om det inte blåser friskt, från alla håll och kanter.
- Om man inte kommer på fler anledningar att banga ur.

Jag är glad att jag inte bangade ur. Utan faktiskt gav mig iväg på en cykeltur. Som sagt var det tungt, både pga bristande flås, en tung cykel och blåst. Men jag kom fram. Det tog ca 70 min - betydligt kortare tid än vad jag räknat med. Och väl framme belönades jag med att solen tittade fram så eftermiddagen har spenderats på altanen i solen med trevligt sällskap och ett gäng gamla tidningar som jag hittade hos mormor. :)

Sen fick mamma komma och hämta mig och cykeln, för cykla hem också orkade jag inte idag...

En annan dag. ;)

2 kommentarer:

Sara sa...

Härligt tjejen!! Bra gjort. Du ska se att du kommer orka cykla tillbaka så småningom också med bättre förutsättningar (medvind o zå..).

Otilias form sa...

Hääärligt!
Cykla är ju himla bra och rolig motion - men det gäller att cykla in "cykelbaken" först ;-)