söndag 5 juli 2009

Semesterfirande

Trots att jag faktiskt tillbringade halva dagen på jobbet igår så hanns det med att fira "semestern", dubbelt tom. Direkt efter jobbet så gick jag ut och käkade lunch med Sara och Kattis, och jag hade siktat in mig på den för tillfället godaste lunchen i stan - Ceasarsalladen på Waynes. Mums!

Fast egentligen var det chokladbollen som hägrade. För nån vecka sen blev jag tvärsugen på chokladboll, och lovade då mig själv den som belöning efter avslutat jobb. Så den har jag suktat efter flera veckor nu... Problemet var bara att jag blev så jäkla mätt av lunchen, så jag fick köpa med mig chokladbollen hem istället... men den satt precis där den skulle en stund senare när jag blev sugen. Mmmmmums! :)

På kvällen hade vi tänkt oss "semestergrill", men eftersom högsommarvärmen lämnat oss och väderutsikterna inte var de bästa för kvällen så blev det middag på restaurang Gastronomia Italiana istället. Baconlindad oxfile med nån-sås-som-jag-inte-kommer-ihåg-vad-den-hette och valnötter. Mums!

Och till efterrätten kom dagens sista - och största - mums; kladdkaka med grädde. Godare kladdkaka får man leta länge efter, mörk mastig kompakt - muuuuums!

Så det är ju tur att det på dagens schema står en längre promenad som utflykt... :)

2 kommentarer:

mamma sa...

det låter som en riktigt härlig avslutning på din sista arbetsdag på länge, du va väl värd både chokladbulle och kladdkaka

Prralin sa...

Mamma - Japp mycket bättre kunde dagen inte avslutats!