onsdag 8 juli 2009

Snabba väderkast och sko-shopping

Det såg mörkt ut igår, men tro det eller ej - regnandet slutade faktiskt till slut. Det fortsatte in en bit inatt, men imorse hade det gett med sig. Dagen idag började mulet och med "regnet hängande i luften". Två tvära kast senare är det nu på kvällskvisten åter helmulet.

Vädret inspirerade inte till några hjältedåd så vi gav oss ut på en sightseeingtur till Moliden och MoDo-museet i förmiddags, men jag kan inte påstå att det var så värst mycket att hurra för. Been there done that. Väl tillbaka i stan lurade jag med mitt sällskap för att luncha den berömda ceasarsalladen, och sen hann jag med att rea-shoppa tre par skor på typ en kvart.

Jag antar att mitt "sko-rykte" kommer tillbaka nu, trots att jag varit väldigt "duktig" och inte köpt skor på väääldigt länge. Faktiskt! Jag har en viss förkärlek för diverse varianter av "ballerina-skor" och använder dessa dag ut och dag in under hela sommarhalvåret, och just denna typen av skor dyker ibland upp på rea så billigt att man bara måste köpa!

Till mitt försvar måste jag få säga att jag bara har intresse för billiga skor, så det är ingen speciellt dyr last, trots viss kvantitet... :)

Dagens fynd, från vänster: Röd/vit-randiga från Crispins 60 kr, gula från Wedins 98 kr och svarta från Wedins 149 kr.

Efter sko-shoppingen var det dags att gå en guidad Stadsvandring i stan. När vi stod och väntade på att detta skulle börja så kom plötsligt solen fram, från ingenstans! Klarblå himmel, inte ett moln så långt ögat kunde nå - men jag lovar, två minuter tidigare hade det varit helmulet och inte en solstråle i sikte. Efter guidningen, som i ärlighetens namn inte var någon jättehit det heller, avnjöts årets första mjukglass i solen.

Och när man sitter där i solen och njuter av solen, livet och ledigheten så blir man förstås sugen på att grilla. Sagt och gjort, grillmat införskaffades och grillen tändes. Solen sken och det var en perfekt grillkväll. Tills nån drog för molnridån igen. På två minuter gick det från strålande solsken till nedrullad ridå. Hur gick det till?! Igen?

Maten smakade bra trots solbrist och kyla, men efterrätten fick avnjutas inomhus... :)

1 kommentar:

Sara sa...

Snygga skor o bra priser!! ;) Skoj med färgglada varianter...