fredag 3 juli 2009

Ego-boost

Med tanke på gårdagens "lilla fadäs" så tänkte jag att jag kan behöva en rejäl ego-boost idag. Därför samlar jag på mig guldkornen av alla de hälsningar jag fått på mail i veckan efter att ha meddelat kollegor inom företaget, kunder och samarbetspartners att jag jobbar min sista vecka. Förutom alla tack för gott samarbete- och lycka till-hälsningar, så var det en del som stack ut lite extra och som jag tänker lägga på minnet:


Vi har inte haft så många gånger som vi träffats men jag kommer att sakna ditt glada skratt. Hoppas vi ses snart hör av dig när du börjar något nytt så vi vet var du finns.

Chefskollega inom samma kedja


Lycka till Petra, hoppas att du har en spännande tillvaro att se fram emot. Det känns tråkigt att du inte kommer att finnas på plats i Ö-vik längre. Hoppas att kontoret kommer att klara sig utan din glada nuna...

Chefskollega inom samma kedja


Vill önska dig ett jättestort lycka till! Det kommer bli tomt i Resia utan dig. Jag är så stolt över dig att du har fått igång Övik med affärsresor du har gjort ett kanonjobb!!

Försäljningsrepresentant affärsreseavdelningen


Tråkigt att du lämnar Övik men ett stort TACK till ett mycket gott bemötande för de tjänster vi haft att göra med dig om. Samtidigt vill jag önska dig all lycka till i din fortsatta karriär och hoppas att du haft en trevlig tid med oss "Nolaskogsare". Med varma sommarhälsningar och välkommen tillbaka önskar

VD affärs- och gruppkund


Hej Petra! Vill tacka för den tid du har "servat" (vårt företag) i Ö-vik… Vi kommer att sakna dig. Önskar dig allt gott i fortsättningen.
Affärskund

Kul för dig - tråkigt för oss! Har du hittat något annat jobb ännu? Blir du kvar i branschen? Jag önskar dig all lycka. Det har varit kul att jobba med dig och jag hoppas verkligen att vi möts i framtiden igen.

Marknadsansvarig hos en charterarrangör


Oj, det var en överraskning! Kommer du att jobba kvar inom branschen, men i Skåne eller blir du en "glad pensionär" nu? Du har gjort ett mycket bra jobb och alltid ställt upp på alla idéer och inte minst kommit med en massa bra saker. Tack för ett jättetrevligt samarbete. Hoppas jag får möjlighet att jobba med dig igen i något sammanhang.
Jag önskar dig också en trevlig sommar!


Marknadsansvarig hos en charterarrangör


Hjälp, jag hörde att Du skulle sluta. Försvinn inte från mig.
Jag befinner mej på Österlen mellan mellan den 11/8 - 24/8.
Kom gärna förbi, ring mej på mobben 0708-XXXXXX.


Marknadsansvarig hos en charterarrangör


Lycka till i fortsättningen i Skåne och tack för din tid i Övik. Det har varit trevligt att jobba tillsammans med dig och vi kommer att sakna dig. Hoppas liksom du att vi hittar en ny chef i Övik så snart som möjligt.

Min fd regionchef


Jag vill gratulera dig till att ha dragit in ett mycket fint företagskonto till företaget. Jag är imponerad av det. Lycka till!

Produktchef affärsresor


Våra samtal ...du o jag...du ha vart stort stöd o jag hoppas att du också få komma till ro o må jättebra och att du känner att detta var rätt! Önskar verkligen all lycka!!!!!
(...)
Jag blir lite tårögd faktiskt för jag ha ju öppnat mig så mkt för dig....
(...)
Du kommer ha nytta av våra samtal i framtiden ...både med andra människor och med dig själv... jag e övertygad! Om inte annat tänk på mig om det blir jobbigt o tänk hon fixade det!!!!!!

Kollega som haft det jobbigt privat


Det är lite lustigt att två av mina chefskollegor, som jag brukar träffa ett par gånger om året i samband med ledarskapsutbildningar och chefsmöten, båda två nämner mitt glada skratt och min glada nuna.
Jag som alltid brukar känna mig så trist, grå och bortkommen i dessa sammanhang... det kanske bara i är i mitt huvud då. :)


Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

Sara sa...

Massvis med fina ord. Jättekul!! Det är ju det jag säga - att du är duktig!! :) Hoppas du har en bra sista dag på jobbet med kollegor.
Jag ska bege mig ut på chokladbollsjakt nu i eftermiddag så jag hittar den största. Den är du värd i morgon. ;)

mamma sa...

DU det är alldeles säkert bara i ditt huvud , du har med all sannolikhet varit just allt detta dom beskriver för just dom, ta det till dej och innsmed glädje
kram

mamma sa...

ska ju vara minns med glädje, det gör mej stolt att höra alla dessa goa ord om dej, kanske har jag inte misslyckats helt :)

mormor sa...

Så roligt att så många hört av slg så positivt. Visst är du glad och duktig också förstår jag.

Kattis sa...

Härligt med alla positiva ord, ta med dig dem och förvara dem på ett bra ställe och plocka fram när det känns tyngre. Vi som varit "around" vet ju att du gjort ett hästjobb men det är härligt att du får höra det från så många håll.
Ta det väldigt lugnt nu, sista dagen imorgon! =)
Kram

Prralin sa...

Tack alla, jag tänker som sagt lägga dessa ord på minnet och ta fram en grå dag om ett halvår när jag börjat lessna på att vara arbetslös och känna mig allmänt värdelös... :)