tisdag 14 juli 2009

Kiviks marknad invigd

Sådär ja, nu är det officiellt sommar; Kiviks marknad har dragit igång!

Ikväll har jag mjukstartat med ca 5 timmars marknadsstrosande i mycket gott sällskap, rent av traditionsenligt marknadssällskap. Men nu kommer vi äntligen att ses lite oftare framöver (förutom en gång till jul och så till marknaden då), vi köpte tom filmer tillsammans (delade på "10 DVD-filmer för 250 kr"), för nu kan vi ju faktiskt både låna filmer av varandra och se dem tillsammans! Ser fram emot detta "vardagsliv" med gamla goda vänner. :)

Förutom filmerna så fyndade jag idag också en korg/koja/"hus" till Fritzen, hoppas han blir glad!

Dagens smolk i bägaren är att jag fick väldigt ont i min högra fot efter marknadspromenderandet ikväll. Nu är det nästan så att jag inte kan gå ordentligt på den. Det onda började för några månader sen (jag minns att jag "upptäckte" det lagom till ett måndagsstep-pass och avstod detta då det inte alls kändes lämpligt att steppa på foten, och då var jag helt övertygad om att det onda var övergående), och sen dess har jag haft ont från och till i princip hela tiden. När det gör som mest ont känns det ungefär som när man stukat foten lite lätt, det onda sitter mitt på foten i utkanten/sidan.

Vad kan det bero på? Jag börjar inse att det inte är okej att det gör så pass ont under en längre period, om än till och från...

3 kommentarer:

Otilia sa...

Mysigt! Jag har ladrig varit på markanden, men har varit på musteriet. Jättefint! Skåne är verkligen vackert.

Charlotte sa...

Jag har haft liknande problem med ena foten. Misstänkte själv att det låg i för "dåliga" skor(för platt sula), och det har försvunnit helt efter att jag bytte till bra sneakers med luftkudde. Vet inte om det kan vara samma för dig såklart.. :)

Prralin sa...

Otilia - Då måste du skriva upp Kiviks marknad på din "to do-lista" framöver, man har inte sett Kivik om man inte varit på marknaden! :)

Chavel - Hmm... mycket möjligt, mycket trolig anledning till ajaj i foten. Men en trist anledning för jag har ju typ bara plattsulade skor. Äh jag får väl hålla ut ett tag till, det som inte dödar det härdar!