söndag 5 juli 2009

Sommarpresent

Sommarpresent från jobbet; Min Ego-bok!

Om Egoboken, så som författarna själva beskriver den:

Min Egobok är en annorlunda fylla-i-bok, där personer som är viktiga i ditt liv får möjlighet att ge dig positiv feedback. Här kan vännen, chefen, kusinen och kollegan lyfta fram dina goda sidor och berätta vad de tycker bäst om hos dig.

Exempel på frågor från bokens ägare:
• När är jag i mitt esse? Hur märks det?
• När tycker du att vi samarbetar som bäst?
• Vilka är mina bästa egenskaper?

Boken har tre olika avsnitt.
• I inledningen finns information till den som äger boken och till alla som ska skriva i den. Till exempel vad som är viktigt att tänka på för någon som ska svara på bokens frågor, eller hur bokens ägare kan tänka kring svaren som fås.
• Frågorna är indelade i tre kategorier; vänner, kollegor samt släkt och familj. Här finns även coachande frågor till bokens ägare vars syfte är att hjälpa till eftertanke och reflektion.
• I bokens sista del finns det mer fakta om positiv feedback och dess inverkan på individer och grupper.

Min Egobok ger dig alltså inte bara möjligheten att samla positiv feedback utan ger dig även goda tips på hur du både tar emot och ger just positiv feedback på ett konstruktivt sätt. Ge bort Min Egobok i present till någon du tycker om, det kan visa sig vara en verkligt värdefull gåva. Eller ge boken i present till dig själv. Be personer som är viktiga för dig att fylla i den. Det kan bli den bästa bok du läst!


Jaja, okej present och present... det var jag själv som köpte den som sommarpresent till mina kollegor, men jag gav mig själv en på köpet då också... så jag kan ju iaf låtsas att jag fått den av jobbet. :)


Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

choklad sa...

vilken rolig present!

Prralin sa...

Choklad - Ja jag tyckte den var lite smårolig, nu ska den "bara" användas också. :)