tisdag 15 januari 2008

Feber o halsont

Det var tyvärr inte falskt alarm.
Natten till i måndags fick jag feber, och sen har jag varit lite febrig till och från sen dess. Igår stod jag ut hela dan på jobbet (eftersom vi redan var två man kort och jag inte kunde lämna S ensam), men idag kompade jag ut 3 timmar och gick hem lite tidigare och la mig på soffan. Det känns lite bättre nu, och det är tur det för imorgon har redan A aviserat att hon är hemma med sjukt barn, och då S slutar tidigt kan jag inte heller lämna sisten ensam kvar på eftermiddagen...

När jag blir stor vill jag ha ett jobb där man kan vara sjuk/ledig utan att få dåligt samvete...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad jobbigt! Hoppas det blir bättre snart!

Sofy sa...

Usch... det där är jobbigt! Man borde få vara sjuk i fred. Krya på dig!

Felicitas sa...

Krya på dig snäckan!!

Felicitas sa...

Och tack för din söta (och kloka!) kommentar, den värmde verkligen!!

Anonym sa...

krya på dig!

Anonym sa...

krya på dej, kramar

Anonym sa...

USch.. krya på dig! Jag har precis fått jobb där min chef och mina kollegor uppmuntrar mig till att stanna hemma för att krya på mig istället för att vara på jobbet! Kändes ovant när jag stannade hemma, men så skönt att få snora och hosta och febra i fred utan att ha dåligt samvete. Du har det ju lite värre.. man kan ju inte stänga ner hela verksamheten direkt.. och som chef så känner man ju en del ansvar :P Kram M

Prralin sa...

Tack tack, jag jobbar på saken! :)