söndag 13 januari 2008

Måste man...?


Måste man kasta ut julen idag? Framför allt, måste man ta ner stjärnorna från fönstrena idag? Jag har ingen lust... jag tänker helt enkelt råka glömma bort det. Jag har dessutom inga jättejuliga röda och tomtiga grejer framme, så från och med imorgon byter mitt "julpynt" skepnad till "vinterpynt". Och det är väl inget speciellt datum som säger när man måste ta bort sådant?

För övrigt har det varit en fantastiskt fin vinterdag idag. Det snöade igår kväll och inatt så det låg ett vackert täcke av nysnö på marken, och solen tittade fram en liten stund också. Jag passade på att kika ut genom dörren och var ute nästan två timmar, skönt men kallt till slut. Det botades dock med att krypa ner under en filt i soffan och dricka varm choklad.
Jag känner mig inte speciellt laddad, men senare i eftermiddag är iaf tanken att komma iväg på spinning också...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Går ju alldeles utmärkt o kalla det vinterpynt efter jul!! ;)

Anonym sa...

det trodde jag du visste inte har vi väl kastat ut julen den 13:e någon gång, stjärnor ljustakar mm behövs för att lysa upp i vintermörkret