torsdag 31 januari 2008

Premiär för Step dance!

Jaa! Idag känner jag mig nästan pigg! Fortfarande snörvlig, men det kan man ju leva med ett tag så länge man inte behöver snyta sig var 5:e minut...

Och jag känner mig laddad för att komma igång med träningen igen, så idag smygstartade jag lite med att prova ett nytt pass på gymmet - step dance. Typ ett step-pass då det inte är så avancerad koreografi, utan istället görs rörelserna med "dance moves" och attityd. Det var tur att instruktören började med att säga att vi skulle försöka blunda för spegeln eller möjligtvis titta och försöka se så fula ut som möjligt, då överdrev vi tillräckligt mycket för att komma in i "gunget". Och det var ju det som var det lättaste - att se ful ut! ;)
För några smidiga höfter eller skakande axlar eller coola hiphop-ben har man ju inte... Men det var roligt och kommer garanterat att provas igen. Dessutom blev jag förvånad när jag kollade på pulsklockan efter passet - hade förbränt lika många kcal som på en timmes spinning! Det trodde jag inte, men det var ju en positiv överraskning... ;)

Nu hoppas jag iaf att jag är på banan igen...

Inga kommentarer: