fredag 18 januari 2008

Äntligen fredag...

... hade jag tänkt få skriva idag. Efter en vecka som kändes väääldigt lång redan i måndag morse när jag vaknade o kände att det var en liten sjukdom på väg... Och lika pålitlig som min förkylningsprocess brukar vara så började det mycket riktigt med ett par dagars feber, övergick sen till ett par dagars halsont (eller egentligen inte "ont", utan snarare "svullen hals") och nu har jag kommit in i slutstadiet ordentlig förkylning med allt vad det nu innebär: lite småont i halsen, seg i kroppen, snuvig och nästäppa om vartannat, nysningar, ringande öron osv osv. Och jag vet att den här sista fasen brukar sitta i ett bra tag...

Men fredag ja, det är det ju. Helt sant. Men inte fredag lika med helg. Eftersom jag troligen måste in och jobba lite imorgon... suck. Men har jag klarat fem långa dagar klarar jag väl en kort till iaf, för på söndag tänker jag iaf vila. Inte för att jag direkt är hemmasjuktypen (som stannar hemma från jobb/skola för att vara sjuk), tror att min sjukdagar under hela skoltiden samt arbetstiden kan räknas på mindre än en hand... men ibland kanske det inte hade skadat att få "snora o hosta o febra i fred" som Engma så vackert beskrev det. ;)

Men eftersom vi varit kort om folk hela veckan + att vi kommer vara det nästa vecka (en kollega som kombinerar jobbet med studier har lite skoldagar nästa vecka) så man hinner aldrig jobba undan och vi missar massor av samtal direkt till butiken som vi inte hinner ta för att vi är upptagna, och vi hinner inte heller ta telefonslingan i den mån vi egentligen skulle gjort för att få så mycket försäljning som möjligt. Det satsas ju som bekant på tv-reklam just nu och då måste vi också ha bemanning som kan ta emot samtalen på den rikstäckande telefonslingan, det har varit lite för långa väntetider i veckan... Så efter önskemål från regionschefen om att någon kanske kunde gå in och förstärka på lördagarna nu när det är så mycket, så blir det nog jag som är denna någon...

På söndag, då är det jag som ligger på soffan o snorar i fred!

4 kommentarer:

Felicitas sa...

Usch, vad jobbigt.. :( Hoppas att du och alla andra sjuklingar kryar på sig fort, så att du kan få VILA ordentligt!!

Anonym sa...

Vad jobbigt att inte få vila när du är förkyld!

Anonym sa...

på tal om tv reklam, har du oxå så tjusig unuform när du är ute i bushen och smyger på djuren???

Prralin sa...

Felicitas - Ja det var skönt med en ledig dag i söndags, men riktigt kurant känner jag mig inte än. Pigg nog att jobba, men sen tar energin slut. Men snart är jag nog på banan igen!

Mamma - Absolut, så ser vi alltid ut!