söndag 6 januari 2008

Underbara söndag

Det kändes som lördag imorse. Men det var söndag. Vilken tur, det är ju min effektivitetsdag! Och det behövdes; väskorna blev uppackade, tvätten tvättad, disken diskad, badkaret skurat, allting dammat, golvet dammsugat och torkat, pappersinsamlingen återvunnen, flaskorna pantade, benen spinnade - och jag blev en lyckligare människa på kuppen! :)
En nystädad lägenhet kan inte misslyckas som humörhöjare...

En ledig dag var välbehövligt. Det har inte varit så mycket ledig tid över i veckan direkt. I onsdags klev jag upp kl 4 hos mormor o morfar i Malmö, blev skjutsad till Sturup och tog flyget norrut och åkte sen direkt till jobbet, jobbade ensam hela eftermiddagen och var väl hemma vid halv åtta tiden på kvällen. Med en gigantisk packning. Inte speciellt pigg. Snacka om rivstart efter semestern. Resten av veckan har det också varit mycket att göra, och som grädde på moset jobbade jag även igår lördag... men då var det tack o lov ganska lugnt, så jag hann jobba bort lite och tills imorgon känner jag nästan att jag är i fas - att börja där jag hade tänkt börja i onsdags. Bättre sent än aldrig!

Igår efter jobbet hade jag tänkt orka städa, packa upp etc. Tänkte bara vila en liten stund först. Och somnade två timmar! Antar att det var behövligt. Det var iaf väldigt skönt att bara göra ingenting, jag la mig till och med i soffan och läste en bok - fast att jag inte hade städat! Jag har inte läst på jättelänge, inte sen semestern i somras, men det var väldigt skön avkoppling som jag lovar mig själv att fortsätta göra lite oftare. Problemet är ju bara att man blir fast och inte gärna vill lägga ifrån sig boken... men det är ju smällar man får ta. :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken energi du har! Nästan så det smittar. Lite väl sent att börja nu, men det kommer väl en dag i morgon oxå. Då åker julen ut, åtminstone på det ena stället.

Anonym sa...

ja du vet ju att den anonyme är mormor, har börjat med mörka glasögon för att matcha namnet

Mjölksyra sa...

härligt att läsa! vad var det för bok??

/Bille

Prralin sa...

Mormor - Julen vill jag inte göra mig av med, så den kommer jag nog "glömma" att ta bort ett tag till... :)