tisdag 8 september 2009

Det kanske kommer ett träningskonvent till Malmö

Jag hade lite ångest för de där projektidéerna som skulle presenteras idag. På väg till skolan imorse hade jag fortfarande bara kommit på två, men ingen speciellt bra tyckte jag. På bussen lyckades jag krysta fram en tredje. Varför är det så svårt att få idéer på beställning?

Vi var 60 personer på dagens seminarium, och alla hade ju som sagt i uppgift att ha med sig vardera 3 uppslag. Vi startade alltså dagen med 180 olika uppslag (snacka om allt mellan himmel och jord), och avslutade den med 15 projektidéer som det ska jobbas vidare med.
Och en av mina idéer var en av dessa 15!

Jag lyckades komma igenom tre olika gruppkonstellationer och tre olika "omröstningar" med min idé, som jag imorse egentligen inte tyckte var så mycket att ha. Men efterhand som dagen gick och jag fick gensvar på det jag presenterade så blev jag allt mer "patriotisk" och trodde mer och mer på min idé, och vid sista gruppkonstellationen så var det lite av en sport att komma med till topp-15...

Jag är kanske inte så dum som jag ser ut ändå... :)

Idén var så enkel som att anordna ett träningskonvent/hälsodag eller -helg. Jag har lite olika idéer på hur jag skulle vilja ha upplägget, men på torsdag (när alla ska välja vilket av de 15 projekten de vill jobba med) får jag veta vad jag får för medlemmar i min projektgrupp och då får vi diskutera vidare...

Jag har aldrig varit med på något träningskonvent själv, och har inga egna erfarenheter av detta, men jag tycker det verkar roligt... och ja, vill man ha nåt gjort får man väl göra det själv! :)

Har du några idéer/tips/önskemål etc på vad du skulle vilja ha (eller inte ha...) på ett tränings-/hälsoevent?
Tränar du, eller känner du någon som tränar i Malmö-trakten?
Tips på intressanta anläggningar/företag/lokaler/instruktörer?
Träningsformer, föreläsningar, produkter?

Andra bloggar om: , , , , ,

4 kommentarer:

Träningsglädje sa...

kul att din idé kom med!

blanda in både träning och flärd. lite svett men också belöning. :) då blir det lite mer helhet och lite annorlunda mot alla andra konvent. för på något sätt bör ni utmärka er och hitta er ups liksom.

Nenny sa...

Vad spännande det låter! Och kul att det var din idé!

Jag har inte just konkreta svar eller exempel, men jag skulle vilja se följande på ett sånt event:
*Bra föreläsare inom hälsa/kost/motion.
*Information om olika träningssorter och anläggningar. Gärna det som är nytt och spännande.
*Nyttig och hälsosam mat.
*Träningskläder (gärna modell större)

Låter verkligen superkul att jobba med!

Kram

Ofelia sa...

Hej!
Ja det har lättat ngt. Har tagit över en ny roll, så det är mkt nytt. Men jag hoppas att det blir bättre nu! :-)

Grattis till projektidén

Prralin sa...

Tack för era kommentarer och idéer! Jag har varit inne på samma upplägg som ni nämner, både Sara och Nenny. Återstår bara att se om jag kan lyckas förankra det hos mina projektmedlemmar eller om det blir något annat av det...