lördag 12 september 2009

På't igen!

Nu har jag i alla fall klarat 10 km inom loppet av 24 timmar... :)

Dagens 5 km-runda fick ungefär liknande upplägg som gårdagens - fast bättre! 500 meter uppvärmings-gång, 2500 meter jogging, ca 250 meter paus-promenad, och resterande 1750 meter jogg i mål. Det var ganska tungt runt 4 km idag också, men eftersom jag tog min paus-promenad lite längre fram idag än igår så var benen inte riiiiiktigt lika sega (paus-promenaden hamnade nu istället upp för en backe = jag slapp jogga upp för den). Många gånger var det väldigt lockande att stanna till, men jag lyckades klara det utan att tjuva...

Nästa gång får jag ta uppvärmningen innan starten - och därmed ska jag klara en 5:a med bara en liten gång-paus. Och sen ska det ju som sagt bara dubblas, hur svårt kan det va?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt - You're on fire!
Jag jag tor precis som du - kommande vecka kommer bli kalas! Nu kör vi vidare. Nu höjer vi tempot! Resultat here we come!

Cornelia sa...

Riktigt bra jobbat.
Du är utmanad, kollar här: http://mia-caramia.blogspot.com/2009/09/utmaning-ett-ord.html
Kram och pepp