torsdag 3 september 2009

Who is the Biggest Loser? (v 4)

Jag och Ofelia har bestämt oss för att hänga på Who is the Biggest Loser? 2.0-utmaningen från Sara och Karin. Who is the Biggest Loser pågår 18 veckor och målet är att gå ner 10 kg på dessa 18 veckor (för min del totalt 13 kg då jag redan tjuvstartat lite tidigare). Resultatet redovisas på torsdagar.

All cred till ovan nämnda Sara och Karin för upplägget och inspirationen! Men jobbet får vi nog göra själva... ;)




Eftersom jag hade smygstartat en formcheck tidigare i sommar och lyckats gå ner några kilo i början på sommaren (fast också gått upp några igen under mitten av sommaren) så har jag valt att ändra mitt totala mål efter dessa 18 biggest loser-veckor till 13 kg, varav 10 kg ska bort under denna period. Total viktminskning som anges är alltså beräknat på startvikt 1 jun.
Exakt startvikt för biggest loser-utmaningen är lite oklar, men uppskattningsvis nånstans på ca -1 eller -2 kg.


Vecka 1 (13/8) ingen vägning för mig
Vecka 2 (21/8) -0,8 kg (totalt -3,8 kg)
Vecka 3 (27/8) +/- 0 (totalt -3,8 kg)
Vecka 4 (3/9) -1,2 kg (totalt - 5,0 kg)


-1,2 kg är absolut inget att klaga på. Bra resultat, men ingen speciellt bra vecka. Två promenader är allt jag har lyckats åstadkomma i "träningsväg" den senaste veckan... Det är bara att inse att det kommer bli tufft att få en hyfsad rutin på både mat och träning så länge jag bor överallt och ingenstans, och inte har någon egen fast punkt i tillvaron eller vet var jag kommer bli av framöver. Jag är verkligen ingen kappsäcks-människa; jag hatar att packa, och att leva i en packning dygnet runt vecka efter vecka efter vecka är inte direkt min favoritsituation...

Men det är bara att fortsätta försöka göra det bästa av situationen. Har man gett sig in i leken får man leken tåla!

För en vecka sen ungefär trodde jag att jag hade nån förkylning eller feber i kroppen, men det har inte blivit något av det. Däremot är jag konstant trött. Trött, trött, trött. Sjukt trött. Jag tycker att jag sover ganska bra om nätterna, går ju inte direkt upp i ottan (börjar skolan kl 10) och även om jag kommer hem hyfsat tidigt på eftermiddagen så är jag helt färdig.

Idag kom jag hem vid 15-tiden (hade iofs inte ätit nån lunch så det fick bli en sen sådan då), och sen kunde jag bara inte hålla ögonen öppna. Somnade en halvtimme på soffan. När jag vaknade var jag helt borta och var helt groggy en timme till innan jag ens orkade sätta mig upp.

Jag tror jag får ta en sväng om Apoteket imorgon och införskaffa mig en dos Rosenrot om det överhuvudtaget ska finnas en chans att orka plugga också...

8 kommentarer:

Miss Agda sa...

NI är så grymt duktiga som håller på med biggest looser! Vilken diciplin!
Hoppas du mår bättre snart!! Är själv också lite krasslig just nu..

mamma sa...

hoppas att rosenroten ger dej orken åter, va duktig du varit som lyckats gå ner i vikt iat, kram

Sara sa...

Jätteduktig har du varit o fixat o gå ner över 1 kilo på en vecka. Kanon!!! Hoppas apoteket har något bra åt dig så du får orken tillbaka.
Kramar

Anonym sa...

Jättebra resultat!! Jag känner igen den där ofantliga tröttheten...För dig kanske det handlar om att komma i kapp alla förändringar som skett nyligen. Vi får göra så gott vi kan, det är ju det som det handlar om. Snart lossnar det och då kör vi som aldrig förr, eller hur?

Träningsglädje sa...

gryyyyymt!!!!!!

O sa...

Jaa Prralin - det har du bannemig rätt i! Heja oss!

Nenny sa...

Grattis till minuset! =)
Hoppas rosenroten hjälper så du blir lite piggare. Försök vara ute i solen lite också om du kan. Solen hjälper faktiskt lite när man känner sig trött och hängig.
Ha en skön helg!
Kram

Prralin sa...

Miss Agda - Åhh tack så mycket! Och kul att du kikade in! :)

Mamma - Ja nu är det dags för Rosenroten att göra en liten insats igen.

Sara - Tack tack!

Ofelia - Jag tycker vi är jäkligt duktiga med tanke på att omständigheterna inte är de bästa, inte sant?! :)

Träningsglädje - Eller hur?!? :)

Nenny - Tack så mycket! Jo jag vet, bara av att komma ut brukar man också bli lite piggare... men det är ju det där med att komma dit.