fredag 11 september 2009

Mot 1 mil

Vaden är (nästan) frisk!

Så dagens tänkta promenad blev istället en joggingtur. 5 km-slingan på Bulltofta rekreationsområde fick en ny chans. Runt slingan finns det markeringar var 500:e meter, och jag körde 500 meter snabb gång som uppvärmning, sen 2000 meter jogging, 500 meter paus-promenad och 2000 meter jogging in i mål (nedvarvningspromenaden fick komma efter målgång).

Eller ja, iaf var det så jag hade tänkt mig. Och det gick jäkligt bra fram till 4 km-markeringen, då blev jag tvärtrött och var tvungen att ta mig en liten promenad. Men sen höll jag hela vägen in i mål, trots att sista 500 meterna bjuder på motlut...

Jag måste säga att det kändes förvånansvärt bra idag, och jag är lite imponerad över mig själv! Men det här var 5 km, och nu har jag bara två veckor på mig att dubbla detta då jag har tänkt mig att försöka klara 10 km på Lidingö Tjejlopp. Hur ska det gå till? Mina ben (eller flås för den delen) var ju inte direkt piggast i stan efter dessa 5 km...

Jag hade tänkt provträna på SATS nästa vecka, men jag tror att jag tänker om och lägger all träning i joggingspåret kommande två veckor. Hur ska jag lämpligast lägga upp taktiken??

Inga kommentarer: